Genius aulad


Followers

Friday, May 9, 2014

Slot Lestary TV3: Sinopsis Romi Cinta Julia

Sekarang ni memang musim drama bersiri best-best. Apa nak buat, Ida pun turut tumpang sekaki...tercongok depan tv nak menonton episod demi episod cerita yang ditayangkan.hehe...Bukan apa, sambil-sambil tengok, sambil-sambil layan kerenah anak bujang sorang tu bermain (Afif). Apa orang kata time ni la nak merapatkan hubungan anak dan ibubapa. Betul tak..Positive thinking okey..=)


So, dari hari ke hari, tak sabar pulak nak tahu ending cerita Romi Cinta Julia ni. Rata-rata sinopsis yang Ida tengok semuanya sekerat je. Nak tahu sinopsis penuh kene la tengok cerita ni sehingga ke episod akhir, kan? 

Cerita ni best jugak la bagi Ida. Drama 13 episod ini mula bersiaran 27 Februari 2014 yang lepas dan ditayangkan setiap hari Khamis, Jam 9:00 malam, di Slot Lestary TV3. Ia merupakan sebuah drama arahan Kas Roshan dan dibintangi pelakon-pelakon seperti Syarul Ridzwan, Aisya Hasnaa, Aidil Aziz, Leez AF4 dan dibantu oleh Isma Daniel, Aida Aris, Mahmud Ali Basha, Mia Ahmad, Maria Farida ramai lagi.

Sekarang ini lagu tema drama ini (Wanita Sempurna dinyanyikan oleh Ning Baizura) sudah mendapat tempat dikalangan peminat-peminat drama bersiri ini.

Apapun jom layan sinopsis drama ni..=0


Sinopsis Drama Romi Cinta Julia

Julia, berusia 20 tahun merupakan anak bongsu kepada pasangan Malik dan Sabariah. Dia sangat manja dan mahu orang di sekelilingnya mengikut segala kemahuannya. Julia yang sedang belajar di salah sebuah kolej swasta sedang mabuk bercinta dengan Jeff, anak jiran tetangganya. Jeff mempengaruhi Julia untuk berhenti belajar dan mencari kerja lalu berkahwin dengannya. Orang tua Julia sungguh kecewa dan tidak merestui hubungannya dengan Jeff yang dianggap memberi pengaruh buruk untuk masa depannya.

Malik dan Sabariah kemudiannya bercadang untuk menjodohkan Julia dengan Romi Suffian (27 tahun), anak dari kenalan lama mereka yang sudah berhijrah dan menetap di Australia. Romi dipertanggungjawabkan oleh ibu bapanya untuk menguruskan sebuah syarikat penerbitan buku di sini. Romi sendiri sedang dalam proses mencari material untuk menulis satu buku bertajuk “Wanita Solehah: Liku untuk ke jalannya”.

Romi bersetuju dinikahkan dengan Julia. Walaubagaimanapun, Julia menolak sekeras-kerasnya kerana begitu mencintai Jeff. Disebabkan itu, orang tua Julia telah meletakkan Julia di rumah kakaknya di daerah lain bagi mengelakkannya dari bertemu dengan Jeff. Namun, Julia dan Jeff terus mengatur strategi untuk lari dari kepungan itu. Secara rahsia, Jeff menghasut Julia untuk turun dari biliknya di tingkat empat apartment kakaknya dengan menggunakan kain yang diikat bersambung-sambung dan dijadikan tali. Julia nekad walaupun ia mengundang risiko. Apalagi setelah dia melihat Jeff menunggunya di bawah.

Ketika turun, kain yang diikat itu terputus kerana tidak mampumenampung berat badannya. Julia terjatuh dan cedera parah manakala Jeff yang ketakutan melarikan diri. Julia segera dikejarkan ke hospital dan dibedah kerana kecederaan pada tulangnya.

Sejak itu, hidup Julia dirundung malang. Dia kesal kerana Jeff terus menghilangkan diri walaupun dia begitu merindui kehadiran Jeff. Romi pula dengan beraninya mengambil tanggungjawab untuk menikahi Julia walaupun dalam keadaanJulia yang masih tidak boleh bergerak. Akhirnya, Romi dan Julia bernikah. Namun, Julia tidak begitu redha menerima Romi.


Semenjak itu, Romi mengambil alih tugas menjaga Julia. Dia berusaha dengan cara rawatan moden dan tradisional bagi mempercepatkan proses pemulihan Julia. Harapan Romi cuma satu,agar Julia sembuh secepat mungkin. Dalam diam, Julia mulai tersentuh dengan budi baik suaminya itu. Romi tetap sabar walaupun Julia gagal memenuhi tanggungjawabnya sebagai seorang isteri. Di samping itu, Romi terus menyiapkan bukunya dengan mengambil Julia sebagai ‘role’ ceritanya sehinggalah Julia pulih. Julia mulai menjalani kehidupan sebagai isteri Romi.

Namun, kasih Julia tidak cukup kuat untuk Romi. Jeff muncul kembali menagih cintanya. Jeff merayu Julia memaafkannya dengan alasan yang cukup kukuh. Mana mungkin Julia melupakan cinta pertamanya semudah itu. Kalau dulu, Julia nekad meninggalkan keluarganya, mengapa tidak kini? Romi hanya suami yang muncul selepas hujan lebat.


Credit to infotaip untuk sinopsis.

4 comments:

  1. Semalam da tgk tapi julia kena cerai talak satu. Makin complicated cite.huhu

    ReplyDelete
  2. Tak suka dngn watak Julia, napa dia macam sengal sgt, romi tu baik giler dah, dia pg la pcaya kat jeff tu..sakit pulak hati kite

    ReplyDelete
  3. tak tgk lg drama ni.. macam bet je

    ReplyDelete
  4. nice sharing
    done follow your blog
    come visit n follow my blog too at:
    http://cikhafizahnurani.blogspot.com/

    ReplyDelete

NOTE:

Terima kasih kerana sudi singgah dan tinggalkan komen. Harap apajua kandungan dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada pembaca semua. Happy reading, happy blogging!! Terima kasih...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...