Genius aulad


Followers

Thursday, February 27, 2014

Bercuti ke Bandung, Indonesia: Tempat Percutian dan Membeli Belah Menarik

Ini adalah pengalaman Ida sekeluarga bercuti di Bandung, Indonesia selama 4 hari, 3 malam (14 Feb 2014-17 Feb 2014). Penat travel masih lagi terasa, namum begitu pengalaman bercuti ke Bandung yang terletak Jawa Barat, Indonesia meninggalkan seribu kenangan manis buat kami.

Percutian kali ini adalah mengikuti satu rombongan bersama kawan Ida dari Kuantan dan juga beberapa orang kawan husband. Halangan semasa bercuti di sana ialah kesihatan husband yang tidak begitu baik kerana demam. Namun, aktiviti bercuti kami tetap diteruskan kerana semua sudah diaturkan oleh penyelia rombongan.  

Faktor utama yang menjadikan Bandung sebagai lokasi pilihan di kalangan pelancong terutamanya pelancong dari Malaysia sudah tentulah kerana pusat membeli belahnya yang menawarkan harga yang murah di samping dapat bercuti sambil menikmati tempat-tempat peranginan di sana. 

Airport

Semua peserta rombongan adalah seramai 15 orang. Setelah perancangan rapi telah dibuat sebelum ni, kami ke sana menaiki penerbangan Air Asia ke Jakarta di Kuala Lumpur LCCT. 


Pengalaman yang tak boleh dilupakan di sini ialah apabila beg kami tak lepas sebab besar sangat walaupun muatannya tak lebih 7kg pun. haha...Tu la, lain kali kene ingat kalau tak nak bawak beg, kene bawak beg kecil-kecil je. Kalau tak, kene caj sebagai bagasi. Lagi satu tak boleh bawak barang-barang jenis spray atau cecair. Kalau nak bawak kene letak dalam bagasi. Kalau tak kene rampas la nanti. Hmmm....

Suasana berada di Indonesia sudah mula dirasai apabila kami menaiki flight dari Indonesia. Layanan dan bahasa komunikasi yang digunakan oleh peramugari dan peramugara di atas pesawat tersebut sudah cukup membawa  fikiran kami melayang seolah-olah sudah berada di Indonesia. =) 

Waktu perjalanan udara kami mengambil masa selama 2 jam. Masa di Malaysia dan Indonesia adalah berbeza 1 jam iaitu di Malaysia adalah lebih awal 1 jam. So, bila sampai di sana, make sure kene -1 jam berbanding waktu di Malaysia.

Pengangkutan

Kami tiba di Soekarno Hatta International Airport, Jakarta. Selepas itu kami ke Bandung dengan menaiki van yang disewa khas sebagai pengankutan kami sepanjang di sana. Pemandu pelancong kami 'Pak Supir' memang terbaik la membawa kami ke sana dan ke mari.hehe...


Masa yang diambil untuk ke sana ialah lebih kurang 2 jam lebih bergantung kepada keadaan kesesakan lalu lintas di Jakarta. Tetapi kami mengambil masa lebih kurang 4 jam kerana keadaan lalu lintas pada waktu tu adalah jem. Naik lenguh jugak berada atas van waktu tu.

Kami sampai ke Bandung dah waktu malam. Sebelum ke hotel, kami sempat berhenti makan malam sebuah tempat makan di sana.

Penginapan

Penat bukan kepalang! Mana taknya hampir seharian perjalanan kami tanpa henti pada hari tersebut. Kami tiba di Malaka Hotel, Bandung untuk menginap selama 4 hari, 3 malam di sini.




Setelah mendapat kunci bilik hotel masing-masing, kami dibenarkan untuk beristirehat. Selasa jugak hotel kat sini, rasa mahu terus tidur je.


Di sini sarapan pagi disediakan. So, sebelum memulakan aktiviti kami, sempat la kami bersarapan dahulu di sini.




Tempat Lawatan Menarik di Bandung

Aktiviti kami dimulakan dengan melawat tempat-tempat menarik di Bandung ni. Antaranya seperti:

Tangkuban Perahu.

Tangkuban Perahu merupakan salah satu tempat wajib pergi bila bercuti ke Bandung. Di sini kita boleh melihat pemandangan gunung berapi dari puncak gunung.



Ini la van pelancong yang menjadi pengangkutan kami sepanjang disana. (Pariwisata) Van ni muat sehingga 18 orang penumpang. 



Lihatlah sendiri ramai betul pelancong yang datang melawat ke tempat ni. 


Inilah suasana dan gambar kawah gunung berapi dari puncak pergunungan Tangkuban Perahu ni.





Udara yang nyaman dan sejuk dapat dirasai apabila berada di sini. 



Di atas puncak pergunungan ini terdapat sebuah masjid bagi orang-orang Islam untuk menunaikan solat. 




Persekitaran di sini agak sejuk kerana ianya berada pada ketinggian 1830m dari paras laut.


Ciater Hot Spring (Wangsadipa Kolam Rendam Air Panas Alam)

Di kolam air panas ni kami dapat merasai kesegaran air panas, sambil merendam kaki. Tidak ketinggalan juga bagi yang nak mandi-manda, boleh juga mandi. Tiket untuk masuk ke sini ialah Rp22.000 (pandai-pandai la convert dalam RM ek..)





Ladang Strawberry

Selepas kami ke kolam rendam air panas, kami dibawa melawat ke ladang strawberry pula. Di sini kami dapat merasai sendiri kesegaran jus strawberry yang segar dari ladang. 





Pengunjung yang datang ke sini juga berpeluang masuk sendiri ke ladang strawberry dan boleh memetik sendiri buah strawberry dengan kadar bayaran yang telah di tetapkan di sini.



Tempat Membeli Belah Menarik di Bandung

Bak kata orang, di Bandung ni memang 'syurga membeli belah' bagi orang-orang yang 'kaki shoping'. Mana taknya di sini terdapat banyak tempat-tempat membeli belah yang rata-rata menawarkan harga yang murah. 

Sepanjang membeli belah di beberapa tempat di Bandung ni, kami disediakan dengan minuman (air mineral) dan makanan ringan seperti kerepek, donut, cupcake menjadi hidangan. Bagus betulkan customer service mereka. Sambil-sambil kami membeli belah boleh juga membasahkan tekak dengan minuman dan makanan ringan yang disediakan.  

Antara tempat membeli-belah yang kami singgah ialah seperti:
  • Shopping di Toko Tiga - Original Jeans Centre (Pusat jeans & Denims Branded)
  • Garut (Pusat Barangan Kulit)
  • Shoping di Ciwalks Street/Jalan Cihampelas dan Ciwalks mall

Grutty Bandung


  • Shopping di factory outlet Jln Sitiabudhi (Rumah Mode)

  • Shoping di Pasar Baru Trade Center (tempat wajib shoping jika ke bandung-Pelbagai Barangan Murah)
    • Di sini memang banyak barang yang dijual dari tingkat (lantai) 1-6, termasuk kain pasang, t-shirt bandung, telekung semayang, cenderamata dan pelbagai lagi. 
    • Kalau datang shopping di sini kene berhati-hati dengan beg tangan dan segala barang-barang yang berharga yang dibawa. Kami dinasihatkan supaya silang beg, dan disangdang di bahagian hadapan untuk mengelakkan perkara-perkara yang tidak diingini berlaku kerana di sini terlalu crowded dan terlalu ramai orang.



  • Shopping di Factory-factory Outlet yang lain
  • Shopping di Jln Cibaduyut (Pusat Barangan Kulit berkualiti)
  • Shopping di Bandung Trade Centre/Bali Heaven 

  • Membeli Ole-ole bandung di Kartika Sari
    • Kalau datang ke bandung tak sah kalau tak membeli ole-ole untuk di bawa pulang. Paling popular ialah kerepek pisang yang dicelup tepung dan di salut dengan pelbagai perisa seperti coklat dan strawberry. Kami beli siap paking dalam kotak supaya tidak kemek. 

Harga sebungkus kerepak pisang sale ialah Rp15.000 dan ianya bergantung kepada brand masing-masing. 



Tempat Makan Popular di Bandung

Antara tempat makan yang menjadi pilihan kami sepanjang di sana ialah beberapa buah restoran yang menghidangkan masakan Sunda dan Nasi Padang. Agak terkejut bila melihat hidangan makanan di sana, kerana puluhan jenis lauk pauk yang dihidangkan. Tentang harganya pula, lauk pauk yang dikira hanyalah yang dijamah sahaja. Tapi berbeza pula dengan hidangan di Malaysia. Rasanya kalau dihidangkan macam ni, mau pengsan dibuatnya.

Dari segi minuman pula, air yang di hidangkan adalah air kosong dan jika inginkan minuman lain ia bergantung atas permintaan. Teh yang dihidangkan pula adalah sejenis teh tradisional iaitu teh tawar yang dihidangkan tanpa gula. 
Rasanya terdapat banyak tempat-tempat makan yang menarik di Bandung ni. Walaubagaimanapun antara yang menjadi pilihan tempat makan kami ialah seperti:

Restoran Wilujeng Sumping (Nasi Padang)

Pemandangan di sini sangat menarik kerana dapat makan dalam suasana yang nyaman di atas pondok-pondok yang di bina di atas air. 


Kemudahan yang disediakan surau dan tandas. Jadi senang untuk kami solat dulu sebelum makan dan meneruskan perjalanan kami.


Makan di sini ala secara bersantai dan bersila di atas lantai buluh dan makanan dihidangkan di atas meje rendah.



Sambil menikmati pelbagai jenis hidangan tradisional yang disediakan, kami dapat melihat ikan-ikan yang bermain di dalam kolam-kolam.




Apa yang menariknya juga di sini terdapat ikan-ikan yang 'mengurut kaki'. Apabila kaki dimasukkan ke dalam kolam ikan-ikan kecil ni akan menggigit kaki kita.


Restoran Iga Bakar Mas Giri (Ayam Penyet)

Di sini kami dapat menikmati pelbagai pilihan makanan seperti ayam penyet, nasi soto, sate dan sebagainya. Apabila melihat nama-nama menu di sini rasanya nak tergelak pun ada.hehe...

Ida dan suami makan nasi ayam penyet, bihun sup Iga dan jus jambu. Semuanya berharga Rp75,300 termasuk tax 12.5%. 



Nasi Padang

Ini salah satu lagi restoran yang kami pergi. Tapi nama restoran ni dah lupa lak. Di sini pun menghidangkan hidangan nasi padang dengan pelbagai jenis lauk puak. Apa yang penting di sini juga, tedapat kemudahan tempat solat dan juga tandas di sini. 


BMK Restoran (Baso Malang Karapitan)

Setelah banyak kali makan dengan hidangan nasi padang, kali ni kami nak makan hidangan yang simple pulak. Hidangan bakso, juga terkenal di Indonesia.  Hidangan bakso di sini pun terdapat pelbagai pilihan jugak. Pening untuk membuat pilihan, ada yang ada cheese, dan tak ada cheesa la. 




Bertolak Pulang ke Malaysia.

Setelah 4 hari berada di Bandung, jalan-jalan serta membeli belah kami dibawa untuk ronda-ronda di Jakarta pula. Ternyata harga di Jakarta memang berbeza sedikit berbanding barang-barang di Bandung yang lebih murah. 

Walauapapun kami sempat membeli kereta mainan untuk Afif yang dijual on da way ke airport, Jakarta. Percaya tak..Sempat lagi. Rp50.000 sebuah atau dalam harga Malaysia +- RM15 je sebagai kenangan toys yang dibeli disana.=) Lagi pun happy sebab Afif baik sepanjang percutian ni.



Tengok sahaja barang-barang hasil membeli belah dari pagi hingga ke malam. Penuh sebuah van. Nasib baik muat lagi untuk tempat untuk duduk.


Di airport masing-masing bagasi penuh dengan barangan shopping. Apa yang penting di sini, kene pandai-pandai la bawak bagasi masing-masing. Takut kastam tak lepas pulak. Pengalaman kami dengan kastam ni pun ada jugak. Kalau tak kene denda cukai, tak pun barang-barang kene rampas. Hadui......Time ni la nak bengang dengan kastam. huhu...


Masa untuk bercuti di Bumi Indonesia digunakan sepenuhnya. Kami bertolak pulang ke Malaysia juga menggunakan penerbangan AirAsia jam 8.25pm.

Rindu masakan Malaysia, rindu dialek percakapan orang Malaysia. hehe......


Pengalaman.

Seronok sepanjang bercuti di sana. Apa yang penting ianya memberi seribu kenangan dalam hidup kami semua. Namun ada juga perbezaan cara hidup, sosial dan budaya yang berbeza yang memberikan pengalaman tersendiri kepada kami.

Terdapat beberapa perbezaan atau kejutan budaya bila ke Bandung antaranya apabila terdapat ramai penjual jalanan yang menjual pelbagai alat-alat cenderamata. Mereka akan mengikut ke mana sahaja kita pergi supaya kita membeli barangan yang dijual. So, kene pandai-pandai la handle dorang. 

Lagi satu, surau atau tempat solat di sana berbeza sedikit dari Malaysia. Rata-rata surau dan tempat solat di sana adalah bercampur lelaki dan perempuan. Jadi susah sedikit jika nak buka tudung atau sebagainya.

Sebelum pulang kami sempat bergambar kenangan bersama..=)



Apapun seronok jugak bercuti ke Bandung ni. Good bye Bandung, InsyaAllah kita akan bertemu lagi pada masa akan datang.


146 comments:

  1. seronok nye bercuti..teringin nak ke bandung..

    sila support ye..
    http://jnjikita.blogspot.com/2014/02/segmen-pencarian-bloglist-bulan-march_26.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam oullllssss

      pakej bronze (hotel,bfats and transport) at bandung.... murahhhhh sampai pengsannnnn

      butiran perjalanan

      Day 1
      > airport bandung
      >Pasar Baru membeli belah
      >lunch at kampium bistro
      >Toko Tiga (Branded Jeans)
      >depasion factory outlet kain potong
      >rumah kain dan telekung
      >Factory Outlet At Jalan Riau and dago
      >dinner at iga dan ayam bakar wong solo

      Day 2
      >Gunung Tangkuban Parahu
      >floating market
      >lunch at kopi luwak caffe
      >wisata naik kuda deranch
      >Strawberry and tea park
      >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
      >dinner at kedai makan balacan

      day 3
      >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
      >lunch at rumah makan padang simpang raya
      >cibaduyut street area barangan kulit
      >paris van java shopping mall
      > Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda>
      >dinner at ikan bakar pa chimet

      Day4
      >check out hotel bandung
      >Airport transfer

      term and condition

      *total rate nye per person adalah
      395rm per person if 2 person
      330rm per person if 3 person
      285rm per person if 4 person
      250rm per person if 5 person
      235rm per person if 6 person

      *rate included transportation type kereta is toyota avanza or suzuki apv (petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket)

      *1 room dimuat 2 person tak dijoin so selesa sangat, semasa 4day 3night included buffet breakfast. hotel kat bandung adalah vio hotel cihampelas bandung

      *rate is not included lunch and dinner

      *rate is not included entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan dengan itenerary

      *no hidends charge


      Whatsapp : +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

      email : ahmadalifabandungtour@gmail.com

      facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

      LINE and Wechat and whatapps :

      +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

      Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan untuk bercuti ke bandung.

      Terima kasih.
      Wassalam.wrwb.

      Delete
    2. Salam uolllssss

      Jom Semua Bercuti Kat Bandung
      Promote Promote Special Offer nihhh
      Harga Runtuh Seruntuh Runtuh Nye
      murah nye sampaiii pengsan ni

      Harga kasih sayang jer Hanya 300rm per person

      pakej silver (included breakfast, lunch,dinner,hotel, and transport) at bandung
      butiran perjalanan
      Day 1 
      > airport bandung
      >Pasar Baru membeli belah 
      >lunch at kampium bistro
      >Toko Tiga (Branded Jeans)
      >depasion factory outlet kain potong
      >rumah kain dan telekung
      >Factory Outlet Jalan Riau
      >dinner at iga bakar mas giri

      Day 2
      >Tangkuban Parahu
      >floating market
      >lunch at klc cafe
      >deranch/dusun bambu/farmhouse/rumah hobbit cikole
      >Strawberry and tea park 
      >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas street
      >dinner at balacan

      day 3
      >kawah putih or trans studio bandung (option)
      >lunch at rumah makan padang simpang raya
      >cibaduyut street
      >paris van java shopping mall
      > Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda
      >dinner at ikan bakar pa chimet

      Day4
      >check out hotel bandung
      >Airport transfer

      term and condition

      *total rate nye per person adalah

      325rm per person if 6 person
      320rm per person if 7 person
      315rm per person if 8 person
      310rm per person if 9 person
      300rm per person if 10 person

      *rate included transportation type kereta is bersesuaian dengan jumlah peserta tour (is included petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket)

      *1 room dimuat 2 person tak dijoin so selesa sangat, semasa 4day 3night included buffet breakfast. hotel kat bandung adalah vio hotel bandung or another hotel yang cantik and selesa hotel nye.

      *RATE IS INCLUDED BREAKFAST, LUNCH, & DINNER

      *rate is not included entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan dengan itenerary (program boleh susun ulang bersesuai denga jadual flight)

      *no hidends charge

      whatapps or email laju-laju : 

      +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

      +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

      +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

      email :
      ahmadalifabandungtour@gmail.com

      Delete
    3. PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!! 2016 PAKEJ HOTEL & TRANSPORT. Sudah bermulai!

      JOM TEMPAH LAJU2
      SESANGAT MURAAAAAAH
      6 orang dikira 230rm/pax sahaja

      included
      hotel sebilik 2 person (hotel kat town,free wifi,area pasar baru,senang pi mana sahaja)
      buffet breakfast
      transport lawatan (petrol,toll,parking,pemandu)

      excluded
      lunch & dinner
      tiket lawatan & flight

      kenapa ANDA harus harus memBELI dengan saya???
      ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
      ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
      ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
      ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
      ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


      TEMPAHAN
      MAS FATURRAHMAN
      WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
      +62 822 951 999 22
      +62 822 951 999 22
      +62 822 951 999 22

      email & fb
      omegajayatour@gmail.com

      Delete
    4. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797
      E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
      FB: ayung bandoeng
      PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaik/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maaf tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

      Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pun ada,tp kami jamin yg terbaik tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom bercuti di bandung bersama tim ayung bandoeng . murah jer !! TERIMAKASIH :)

      Delete
  2. terharu plak ada gmbr dlm nie..hahaa..tenkiu ida update ;)

    ReplyDelete
  3. salam, sy nak bertanya kalau shpping di bandung dan barang2 nanti akan di kena kan cukai x kat airport?

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'kslm...spnjg pnglman sendiri dan rkn2 yg ke sana, barang2 tu tak dikenakan cukai. tapi ada yang kene denda, dan kalau byk sangat, ada yg kene rmpas kt kastam.

      Delete
  4. Assalamualaikum...seronoknya... harap suha dpt jejak kaki ke sana suatu hr nnti... perkongsian pengalaman percutian y best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'kslm...insyaAllah..ada rezeki boleh la pergi...=)

      Delete
  5. Assalamualaikum. Saya ke bandung 2/05 ni nanti. Sy masih berfkir brapa banyak wang harus saya bawa untuk ke bandung? Adakah rm4000 mencukupi 4hari3mlm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'kslm...insyaAllah...bagi Ida itu lebih dari mencukupi..bergantung pada peruntukan untuk membeli belah di sanan nanti. tapi kene ingat jgk..beli barang byk2 takot kastam tak lepas pulak. Slmt bercuti yer..=)

      Delete
  6. Salam kak, nk ty... sorry nyibuk lak... hehehe... akak ckp tak boleh bawak barang-barang jenis spray atau cecair kn? contoh nye brg ape erk? mcm perfume sume tu ke? body shampoo n shampoo? takut la, sy nk g awl bulan 5 nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkslm..yer..hr tu akak letak deodorant spray dlm hndbag.so, bila dia scan, x lepas n dorang ambil.uwwaaaa;( x pe.., boleh bwk, tp letak dlm bagasi..;) kalu air asia, mkanan n minuman, even air mineral pun dia x bnrkan masuk flight..

      Delete
  7. salam 1 malaysia...nak tanya, Puan kata jika kita beli barang2 byk sangat, barang2 tu akan dirampas oleh kastam...adakah barang2 itu akan dirampas walaupun telah dimasukkan ke dalam bagasi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. slm...trpulang pd kastam..ssh jgk nk ckp, kene pandai2 ade je yg lepas wlpn byk..

      Delete
  8. Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
    Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong baik di Bandung maupun di Jakarta.
    Hubungi kami Bilangan +62 858 6137 8328 ( Whats app bersedia ) atau email: tonybandung@smartfren.blackberry.com

    Free & Eazy Program Tour (up to you)

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

    Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

    Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

    Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

    Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

    KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

    Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

    Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

    Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
    Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
    WhatsApp : +62 858 6137 8328
    pin blackberry : 30D1 82F0
    email:
    tonybandung@smartfren.blackberry.com
    or
    tonytransportbandung@gmail.com

    ReplyDelete
  9. sy akan bercuti di jakarta-bandung pada ogos ini.. sy mohon bantuan siapa2 agency ataupun orang indonesia supaya dapat rekomenkan kami hotel/ homestay/apartment untuk keluarga kami tinggal seramai 8 orang yang berdekatan dgn pusat bandar atau pun pusan membeli belah.

    emailkan sy di felicity_betty@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. whatapp +6281 320 627 412 diekha
      saya akan bantu aka

      Delete
  10. Salam,Mohon Maap ikut pasang di Blogger kaka KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )



    Demi memperlancar semua aktifitas kita di bidang ini dan demi menjaga silaturahmi dengan kami disini kami berikan Contact Person kepada semua pelanggan setia kami dan kepada semua pengunjung online di website kami ini. Untuk keperluan dan pelayanan serta informasi lebih yang ingin anda dapatkan. Anda dapat menghubungi Contact Person resmi kami

    Di bawah ini adalah contact person resmi kami.

    KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )



    Make your holiday become FUN, FRIENDLY, and EASY. Provide: Transport Service, Rent Car, City Tour Travel. So, just pick up your phone or send e-mail to contact us!
    bobby kyran trans CONTACT US

    SITUS RESMI KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )
    http://www.kyrantrans.com
    http;//www.sewakeretamurah.com
    OFFICE PHONE
    022 – 92475958
    HANDPHONE
    +6281 312 767 300
    +6281 573 307 300
    BLACKBERRY PIN
    73 DC 15 F1
    WHATS UP
    +6281 809 692 300
    OFFICE KYRAN TRANS ( SEWA KERETA MURAH )
    JL. NYENGSERET NO 81 ( BANDUNG WEST JAVA – INDONESIA )

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
    Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong baik di Bandung maupun di Jakarta.
    Hubungi kami Bilangan +6287722411941( Whats app bersedia ) atau email: abimtourandrentcar@yahoo.co.id
    Free & Eazy Program Tour (up to you)

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

    Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

    Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

    Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

    Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

    KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

    Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

    Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

    Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
    Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +6287722411941
    WhatsApp : +6287722411941

    email:
    abimtourandrentcar@yahoo.co.id

    ReplyDelete
  12. Salam Abang,Kakak, mak cie dan pak cie, mohon maaf sebelumnya dengan tidak mengurangkan rasa hormat saya sama Abang dan Kakak sekeluarga.

    Mohon izin hendak tumpang iklan Perkhidmatan kereta sewa Bandung, nama saya Kusuma Wirya boleh panggil saja Wirya.
    Mohon perkenannya saya punya blog sederhana ini dengan nama WIRYARENTCAR. Kami menyediakan sewa kereta murah di Bandung dijamin murah dengan sopir yang baik dan ramah serta tulus melayani.
    Saya rasa itu saja yang bisa saya info, atas izin dan keiklasannya sudah menyediakan ruang iklan saya ucapkan banyak terima kasih kiranya blog saya bisa berguna untuk pelancongan di Bandung.

    ReplyDelete
  13. thanks for sharing sis

    https://www.diyanarazim.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Carian Kereta sewa pelancongan/Transport Bajet di Bandung
    MPV (7 seater) : Rp. 400.000 (+/- RM 105)
    Van (12 - 19 Seater ) : Rp.850.000 (+/- RM 225)

    Petrol/Minyak : dalam Bandar Rp. 100.000 (+/- RM 27)
    Luar Bandar Rp. 150.000 (+/- RM 40)

    Hub : WA/SMS/Call : +6281802015555 | +6288809498991 | +6285860091092
    Email : everyholiday.bdg@gmail.com

    Kami berkhidmat Pakej Pelancongan murah + Tiket Pelancongan (Kereta+Petrol+Hotel+Makan+Tiket,etc ALL-IN)
    Berfikir kereta luxurious ( Hiace & Hyundai H1 ) Call Nombor diatas

    ReplyDelete
  15. Pre order bagelen @ brownies kartika sari dan amanda fresh from bandung.
    Whatsapp ina 0192633431

    ReplyDelete
  16. Banyak info menarik ni. Jemput singgah blog saya
    http://alamwellness.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. salam sis,
    sis ke bandung dgn agent ke?
    bole saya dptkan contact no agent yg sis ambik?
    takut kena tipu je..(ada pengalaman kena tipu dulu.. sob... sob...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..yer dgn agent. tp husbnd sndiri yg hndle. boleh contact husbnd akak En. Kamariza: 013-3062385 whatsaap

      Delete
  18. untuk dapatkan harga murah ke bandung boleh email ke pakejcutimurah@gmail.com ataw wassap +60167172962

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum,
    Tips yg bagus sekali.... bingung mencari sewa kereta untuk pelancongan atau bercuti...sila kunjungi rajawalirc.blogspot.com
    Terima kasih

    ReplyDelete
  20. Assalamualaykum Ms Idayuni,

    Teruja baca cerita Ms Ida, harap next week Mai pi best macam Ms Ida pi. Sejuk ke cuaca di Bandung?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam mis,
      hopefully so.. sesetengah tempat di kawasan tanah tinggi sahaja sejuk. selamat bercuti...=)

      Delete
  21. Assalamualaikum Wr,Wb,. Tuan /Puan

    salam ... terimakasih banyak banyak sudah sudi memberikan ruang kosong untuk promote pengkhidmatan transport saya di blog yang best sangat ini

    Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan
    (Company Name : diekha tour)
    Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, Coster & Bas.

    Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

    diekha tour membantu anda untuk meneroka Bandung, tempat untuk membeli-belah di Bandung, tempat untuk makan dan melihat pemandangan di Bandung, panduan kami akan membantu anda meneroka Bandung City. Dan membawa memori manis.

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

    Kereta Taip Daily/14 jam

    Suzuki APV ( 7seat )
    Toyota Avanza ( 6seat )
    Toyota Innova ( 7seat )
    KIA Pregio ( 10seat )
    Isuzu Elf ( 11-15 seat )
    Isuzu Elf Long ( 16 seat )

    * semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.



    Email: diekha38@gmail.com;
    phone +whats app: +6281 320 627 412
    Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum Wr,Wb,. Tuan /Puan

    salam ... terimakasih banyak banyak sudah sudi memberikan ruang kosong untuk promote pengkhidmatan transport saya di blog yang best sangat ini

    Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan
    (Company Name : diekha tour)
    Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, Coster & Bas.

    Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

    diekha tour membantu anda untuk meneroka Bandung, tempat untuk membeli-belah di Bandung, tempat untuk makan dan melihat pemandangan di Bandung, panduan kami akan membantu anda meneroka Bandung City. Dan membawa memori manis.

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

    Kereta Taip Daily/14 jam

    Suzuki APV ( 7seat )
    Toyota Avanza ( 6seat )
    Toyota Innova ( 7seat )
    KIA Pregio ( 10seat )
    Isuzu Elf ( 11-15 seat )
    Isuzu Elf Long ( 16 seat )

    * semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.



    Email: diekha38@gmail.com;
    phone +whats app: +6281 320 627 412
    Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum .. tuan / puan ikut share harga bercuti ke bandung kyrantrans/Sewa Kereta Murah Bandung Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel di Jakarta/Bandung, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, Sila anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, Driver kita akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..Call;+628131276300;+6281573307300;WA+6281809692300.email;kyrantrans@gmail.com.JOM GI BANDUNG HARGA BOLEH KURANG...

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum .. tuan / puan ikut share harga bercuti ke bandung kyrantrans/Sewa Kereta Murah Bandung Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel di Jakarta/Bandung, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, Sila anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, Driver kita akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..Call;+628131276300;+6281573307300;WA+6281809692300.email;kyrantrans@gmail.com.JOM GI BANDUNG HARGA BOLEH KURANG...

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum ..
    jom bercuti ke bandung bersama ABIM TRANSPORT
    murah jer... ( cheap price )

    Pakej 4D3N
    transport + hotel
    2 orang RM 350 / orang. (1 bilik)
    4 orang RM 299 / orang. (2 bilik)
    6 orang RM 270 / orang. (3 bliki)
    8 orang RM 245 / orang (4 bilik)
    10 rang RM 220 / orang (5 bilik)

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    * room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast

    transport facilities:
    * bole di gunakan dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 malam
    * include petrol / minyak
    * include parkir
    * include driver berpengalaman dan bisa bahasa melayu

    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung

    Group yang sudah kami layani
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain

    *service insya allah memuaskan
    *Your comfort is our priority

    boking now ,,,
    WhatsApp : +6287722411941 (fast response)
    e-mel :abimtourandrentcar@yahoo.co.id

    ReplyDelete
  26. Paket Pelancongan kawah putih bandung
    Paket wisata Kawah putih atau disebut juga paket wisata Bandung selatan,karena memang letak dari kawah putih sendiri berlokasi di Bandung bagian selatan

    Perjalanan akan dimulai di pagi hari dilakukan penjemputan di tempat yang sudah ditentukan bisa di Hotel,Airport,Stasion kereta api, atau di Rumah. langsung menuju kawah Putih setidaknya menghabiskan 2 setengah jam dari pusat kota bandung perjalanan yang panjang akan terobati ketika melihat keindahan alam kawah putih,dilanjutkan menuju perkebunan Ciwalini dan langsung menuju Situ Patenggang menikmati suasana Danau patenggang

    Setelah itu bila memungkinkan masih ada waktu kita bisa mengunjungi kebun strawberry yang ada di kawasan Ciwidey dan ataupun anda yang senang berbelanja bisa menghabiskan waktu di pusat sepatu dan tas kulit Cibaduyut.

    Harga paket sudah termasuk

    Transport sesuai dengan jumlah peserta
    Ticket masuk wisata Kawah putih dan Situ Patenggang
    BBM,Tol,Parkir
    Driver menyatu Guide
    Tempat wisata yang dikunjungi

    Kawah Putih
    Situ Patenggang
    Perkebunan Teh Walini
    Kebun Strawberry
    Cibaduyut dll
    Untuk Reservasi dan Harga langsung saja Contact kami ;-)

    http://pakarholiday.com/package/paket-wisata-kawah-putih/

    ReplyDelete
  27. saya nak tau harga pakej tuk 2 dewasa n 3 kanak2....tuk ke bandung....3hari 2 malam...sekali ngan tiket kapal terbang?berapa yek?

    ReplyDelete
  28. bromo tour, bromo tour package, bromo tour from surabaya, bromo tour price, bromo tour murah, bromo tour review, bromo tour dari surabaya, bromo tour tripadvisor, bromo tour malang, bromo tour paket, bromo tour travel http://javatravelline.com/



    PAKEJ PELANCONGAN BROMO

    Surabaya - Bromo - Malang / Batu - Surabaya via Tanggulangin

    HARI 1 :

    Ketibaan di Lapangan Terbang Surabaya. Bertemu & di sambut oleh Pilot pelancong kami, teruskan ke Bomo (Kampung Cemorolawang / Tosari)



    HARI 2 :

    Pada pukul 3.30 pagi, memulakan perjalanan ke Gunung Bromo, untuk menyaksikan matahari terbit dari tepi kawah. Merentasi lautan pasir dan mendaki 245 tangga. Kembali ke hotel untuk sarapan pagi dan berkemas semula. Seterusnya ke Batu, dalam perjalanan, melawat Taman Safari Indonesia untuk melihat koleksi haiwan-haiwan dari benua lain.



    HARI 3 :

    Sarapan pagi di hotel , teruskan lawatan ke bandar yang meliputi perladangan epal , air terjun Cuban Rondo, Seramik Dinoyo. Kemudian bergerak semula ke Surabaya dengan di mulai Tanggulangin untuk melihat Industri Rumah Kulit dan ke Sidoarjo untuk mendapatkan Keropok Udang + Embroidery.



    HARI 4 :

    Sarapan pagi di hotel, bertolak ke airport untuk berlepas







    Mrs EVI



    +6281 233 917 870



    info@javatravelline.com



    www.javatravelline.com









    mount bromo tour, mt bromo tour, bromo ijen tour, mount bromo tours, bromo tours, mt bromo tours, tour to bromo, bromo mount, mount bromo package, mount bromo facts, mount bromo trekking, mount bromo pictures, mount bromo eruption, mount bromo in indonesia, mount bromo photos, mount bromo news, mount bromo national park, mount bromo lonely planet, bromo hotel, mount bromo hotel, bromo cottage hotel, mt bromo hotel, grand bromo hotel rates, hotel lava view lodge bromo, cafe lava hotel bromo, bromo mountain, mountain bromo, bromo mountain indonesia, bromo mountain tourism, what is highest mountain, in at the mountain, bromo volcano, mt bromo volcano, volcano bromo, bromo volcano indonesia, mount bromo volcano, mount bromo travel, bromo travel, bromo travel guide, travel bromo, travel to bromo, bromo indonesia, travel, volcano at indonesia, live volcano in indonesia, the volcano in indonesia, volcano mount, mount volcano, volcano article, this is a volcano, lava view lodge bromo, bromo cottages, bromo tengger semeru national park, bromo trip, bromo eruption, bromos, bromo mt, mt bromo eruption, bromo national park, lava lodge bromo, sea of sand bromo, visit bromo, mt bromo facts, bromo drink, how to go to bromo, from surabaya to bromo, bromo seltzer, bromo selzer, bromo, highest mt

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum...

    Blog yang sgt membantu. terima kasih atas perkongsian saudari. Boleh saya tahu alamat Restoran Wilujeng Sumping? saya cuba google tapi x jumpa pulak resto nya. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAALAIKUMSALAM...

      KAK HANIFAH...NI SAYA BAGITAU AKAK..RESTAURANT WILUJENG SUMPING XKAN ADA DI GOOGLE...WILUJENG SUMPING ERTINYA SELAMAT DATANG...ITU BAHASA TEMPATAN(SUNDANESE)..
      TERIMAKASIH.

      Delete
  30. Assalamualaikum dan salam sejahterasemua....

    Jom ramai-ramai jalan-jalan & shoping di Kota Bandung Indonesia

    Pakage untuk 6 orang keatas

    Utk Harga Pakage Bandung City Tour 3 hari 2 malam utk 6 org keatas
    Pakage : Transport (Apv Suzuki) & Hotel 2 star + Sarapan Pagi (Hyper InnHotel)
    RM180 / seorang

    1 day : Bandung City Tour (Shooping)
    2 day : Bandung City - Tangkuban Perahu Tour @ Kawah Putih Tour - Bandung City Tour (Shooping)
    3 day : Bandung City Tour (Shooping

    Untuk Harga Pakage Bandung City Tour 4 hari 3 malam utk 6 org keatas
    Pakage : Transport (Apv Suzuki) & Hotel 2 star + Sarapan Pagi (Hyper InnHotel)
    RM245.00 / seorang

    1 day : Bandung City Tour (Shoping)
    2 day : Bandung City Tour - Tangkuban Perahu Tour @ Kawah Putih Tour - Bandung City Tour (Shooping)
    3 day : Bandung City Tour (Shooping)
    4 day : Bandung City Tour (Shooping)
    ** Jika mahu ke Trans Studio Bandung juga boleh

    Program Free & Easy
    Kunjungi web kami
    Www.tourmalaysiabandung.com
    Www.baladewatour.com
    +6282216910022
    +628251200062
    Agus Priyo Utomo

    ReplyDelete

  31. Assalamualaikum Wr Wb. Tuan / Puan. Abang/ Akak

    Minta maaf apabila mengganggu blog anda

    kami dari Mekar Wangi Bandoeng Tour Syariah menyediakan pilihan dan harga terbaik untuk keselamatan familly anda semasa bercuti kat Bandung or Jakarta

    Sebuah syarikat muslim kat Bandung dan Jakarta yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati. Driver & tour guide profesional kami inshaAlloh akan selalu bawa anda ke semua tempat menarik kat Bandung, Bogor and Jakarta.

    special offer at 2015 jomm tempah murah jer *Include: minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta

    Rate per Kereta per Day

    Suzuki APV / toyota avanza rate nye 400.000rupiah / RM 115 ---6seat

    Toyota Innova / Kia Pregio rate nye 550.000rupiah / RM 160 ---8seat

    Coaster Isuzu Elf rate nye 650.000rupiah / RM 185 ---12seat

    Coaster Isuzu Elf Long rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---17seat

    Toyota Hiace commuter rate nye 850.000rupiah / RM 245 ---12seat

    *company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture plight and tempahan kereta by whatapps or email

    WhatsApp +62 877 1519 6061 (mas Bimo)
    email mekarwangibandungtour@gmail.com
    facebook page mekarwangi bandoeng tour

    king regards,
    Bimo
    mekar wangi bandung syariah tour

    ReplyDelete
  32. Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
    E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
    FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    ReplyDelete
  33. Bandung Tour package Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883 / +622 203 9130
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager
    Owner Rose Villa Guest House

    ReplyDelete
  34. Salam sejahtera tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 or
    E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
    FB:ayung bandoeng (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :

    ReplyDelete
  35. salam ...
    terimakasih banyak banyak sudah sudi memberikan ruang kosong untuk promote pengkhidmatan transport saya di blog yang best sangat ini

    Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. dika ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan

    Company Name : diekha tour
    Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv , Coster & Bas.

    new promo ...
    minimum 6pax

    pakej 3 day 2 night

    RM 175 / pax
    - 2 night in hotel 3 star with
    breakfast n swiming pool
    - 3 day transport

    pakej 4 day 3 night

    RM 235
    - 3 night in hotel 3 star with
    breakfast n swiming pool
    - 4 day transport


    Tentative Program
    Day1
    -welcome to Bandung
    -rumah kain sulam (pesona)
    -Pasar Baru trade center
    -Lunch & Check in Hotel
    -rumah tas (branded hand bag quality)
    -Toko Tiga ( Branded Jeans )
    -D'fashion kedai kain potong terbesar kat bandung
    -Membeli-belah di Factory Outlet
    At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit
    For Men, The Stamp,Terminal Tas,dan The Secret )
    -Dinner dan kembali ke Hotel

    Day2
    -kawah putih crater/trans studio indor themes park
    -cibaduyut-shoes and jacket leather original
    -factory outlet dago street area or spa

    Day3
    -after breakfast
    -check out hotel
    -mencari belah yg belum dibeli
    -Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    -bali heaven factory outlet
    -Airport transfer


    Email: diekha38@gmail.com
    phone +whats app: +6281 220 81 5515
    Fb. : diekha38@gmail.com / pusing pusing bandoeng

    ReplyDelete

  36. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum kepada semua Percutian ke Bukittinggi Padang Saya Mukhlis Tourist Guide Kat Bukittinggi Padang,
    Bukittinggi Merupakan Destinasi Percutian Yang menarik untuk dikunjungi selain View yg cantik, makan sedap dan tempat Shopping Embroidery banyak pilihan dan penduduknya Muslim senang untuk cari makan
    Saya Mukhlis Driver cum Guide kat Bukittinggi bagi Tuan, Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan bagi yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akan bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp +628197513210 or +6281268422608 untuk buat tempahan
    Dan saya Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang Tidak mengatas namakan Travel Agent Manapun untuk Promote saya punya khidmad, 
    Dan saya ucapkan banyak terima kasih pada Blog ini atas share Percutian dengan adanya blog ni boleh berbagi Informasi dan khidmat

    Wassalam 
    Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan mesra akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

    Special offer at 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

    Rate per Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seats)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115
    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185
    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada Extra Charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

    Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

    Call/ Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
    email : bimomekarwangi@gmail.com
    Facebook page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum tuan/puan Ijin iklan sikit , kami dari trans459bandung.com, nak menawarkan pakej hotel and transport kat bandung dan Jakarta .
    Sila compare dengan company lain jer!!!!

    Contac
    whats app: +62 853 222 30 787
    by email. : trans459bandung@gmail.com
    website. : www.trans459bandung.com

    hanya 273rm per person semasa 4day 3night (included 3 room TEBU HOTEL *** bukan hotel kat pelosok ya tapi kat town , breakfast, and transport yang canteq dan selesa) PRICES START FROM

    1. 6 person 273rm
    2. 4 person 340rm
    3. 2 person 454rm

    ReplyDelete
  40. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) tour bandung

    ReplyDelete
  41. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) tour bandung

    ReplyDelete
  42. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) tour bandung

    ReplyDelete
  43. bandung tour has left a new comment on the post "Percutian di Jakarta Dan Bandung, Indonesia - Tip ...":

    Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) tour bandung

    ReplyDelete
  44. bandung tour has left a new comment on the post "Percutian di Jakarta Dan Bandung, Indonesia - Tip ...":

    Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) tour bandung

    ReplyDelete
  45. bandung tour has left a new comment on the post "Percutian di Jakarta Dan Bandung, Indonesia - Tip ...":

    Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap TOUR BANDUNG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) tour bandung

    ReplyDelete
  46. Bandung Tour package Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 450.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883 / +622 203 9130
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager
    Owner Rose Villa Guest House

    ReplyDelete
  47. Bandung Tour package Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 450.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883 / +622 203 9130
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager
    Owner Rose Villa Guest House

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  49. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap MARIKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) marika bandoeng

    ReplyDelete
  50. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6285318686464 atau
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : kereta,supir,minyak, parking & tol

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap MARIKA BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    (Mas wahyu) marika bandoeng

    ReplyDelete
  51. PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

    Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Mohon maaf jika mengganggu Blog Anda

    Perkenalkan kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

    Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

    Rate per Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova (7 seat) / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

    Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

    Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
    Email : bimomekarwangi@gmail.com
    Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

    ReplyDelete
  52. Assalamualaikum , kami dari trans459bandung.com, nak menawarkan pakej hotel and transport kat bandung dan Jakarta .
    Sila compare dengan company lain jer!!!!

    PRICES START FROM : RM196

    4day 3night (included TEBU HOTEL *** bukan hotel kat pelosok ya tapi kat town , breakfast, and transport yang canteq dan selesa)
    1. 6 person. RM315
    2. 4 person RM400
    3. 2 person RM499

    Contac
    whats app : +62 853 222 30 787
    email . : trans459bandung@gmail.com
    website . : www.trans459bandung.com

    ReplyDelete
  53. Asslamu'alaikum...?
    Mohon maaf admin,qiemie nak ikut promote pasal pakej Cuti-cuti Bandung khususnya di Kereta Sewa + pemandu...!

    Kos insya Allah Berpatutan n Berbaloi untuk isi poket Anda....!

    Berminat...?
    Jom tempah dan jangan teranggak-anggak untuk bertanya sembarang soalan di no
    +62 882 1822 9364
    Email qiemietransport@gmail.com

    Jom...
    Jom...
    Jom...
    Tempah sekarang jugak...!

    Terimakasih admin...!
    Assalamu'alaikum...?

    ReplyDelete
  54. salam
    Terima kasih banyak saya ucapkan karna di izinkan untk promote di blog yang cantik dan sangat membantu ini saya hanya na sikit bercerita ..
    all about bandung ( paris van java )
    mungkin bagi sesetengah orang bandung cuma sebuah kota kecil yang mempunyai populasi penduduk cukup padat , tapi semua boleh berubah sekelip mata setelah anda tiba di kota ini!!
    bandung yang orang fikir cuma kota kecil ini mempunyai sejarah menarik dari segi makanan dan fesyen.
    mungkin banyak pengalaman yang belum pernah anda rasakan boleh dinikmati disini! jadi tunggu apa lagi? joom pegi bandung dengan diekha tour
    diekha tour bandung
    tour/sewa kereta/reservasi hotel/pakejpelancongan
    call : +6281220815515
    whatsapp : +6281220815515 (fast respon)
    facebook : pusing pusing bandoeng
    Email : diekha38@gmail.com

    ReplyDelete
  55. Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
    Call : +6282214441280
    +6282216270779
    WhatsApp : +6282214441280
    +6282216270779
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
    Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

    Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

    ReplyDelete
  56. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 atau
    FB : ayung bandoeng
    PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah)
    dan kami pon menyediakan *pakej transport+hotel 3star (hotel di kawasan bandar bandung)

    -pakej transport+hotel (2pax)

    *3D2N = RM 270/pax
    *4D3N = RM 385/pax
    *5D4N = RM 490/pax

    -pakej transport+hotel (4pax)

    *3D2N = RM190/pax
    *4D3N = RM 270/pax
    *5D4N = RM 340/pax

    -Pakej transport+hotel (6pax)

    *3D2N = RM 160/pax
    *4D3N = RM 230/pax
    *5D4N = RM 300/pax

    Mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    Regard

    Ayung bandoeng

    ReplyDelete
  57. Greetings Sir / Madam I hope all is always given his health and given sustenance (ameen). Here we will offer all the cars for (Bandung / Jakarta City Tour). For anyone Sir / Madam existing plans for vacation in Bandung / Jakarta and need a car to transport during the Bandung / Jakarta okay PM or WhatsApp only:
    Call: +6282214441280
    +6282216270779
    WhatsApp: +6282214441280
    +6282216270779
    Email: Dhanibandung@yahoo.com
    Our guaranteed for a very decent price and the best service / service 5 ***** Star (Insha Allah).
    Sorry Sir / Madam, if there is an inscription that less pleasing in the Promotion we offer..

    Nb: The more expensive ones also much cheaper there, but we assure you the best stay Dhani Bandung (Insha Allah) way street in Bandung is very cheap, Thank you very much..

    ReplyDelete
  58. Assalamu'alaikum....? Tuan puwan, saya IRDI TOUR BANDUNG from Bandung Indon. Saya ade service Pakej-pakej percutian kat Bandung. Jika anda ada cadangan nak pegi Bercuti kat Bandung saya boleh bantu. Dari sewa kereta All in sehingga bookingan Hotel boleh bantu. Untuk mengetahui dan sekedar bertanya pasal pakej cuti-cuti Bandung,

    boleh hubungi IRDI terus di Talian:

    Mobile phone : +62 813 2216 7717

    Whatsapp : +62 812 1474 1600
    +62 812 2047 7335

    Facebook IRDI WATI... Jom...jom...jom...! Tempah dan cadangkan mase bercuti anda dekat Bandung bersama IRDI TOUR BANDUNG....." "Your trust partner holiday in Bandung"
    Diposkan oleh IRDI TOUR BANDUNG

    ReplyDelete
  59. Assalamu'alaikum.... Tuan puwan, saya IRDI TOUR BANDUNG from Bandung Indon. Saya ade service Pakej-pakej percutian kat Bandung. Jika anda ada cadangan nak pegi Bercuti kat Bandung saya boleh bantu. Dari sewa kereta All in sehingga bookingan Hotel boleh bantu. Untuk mengetahui dan sekedar bertanya pasal pakej cuti-cuti Bandung,

    boleh hubungi IRDI terus di Talian:

    Mobile phone : +62 813 2216 7717

    Whatsapp : +62 812 1474 1600
    +62 812 2047 7335

    Facebook IRDI WATI... Jom...jom...jom...! Tempah dan cadangkan mase bercuti anda dekat Bandung bersama IRDI TOUR BANDUNG....." "Your trust partner holiday in Bandung"

    ReplyDelete
  60. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  61. Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
    Call : +6282214441280
    +6282216270779
    WhatsApp : +6282214441280
    +6282216270779
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
    Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

    Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

    ReplyDelete
  62. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..
    Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke Tangkuban Perahu

    Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap SAUQY BANDOENG TRANSPORT (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #team sauqy bandoeng . murah jer TERIMAKASIH :)

    WHATS APP : +6285318686464 (kang wahyu)
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com
    FB : sauqy bandoeng transport

    Regard

    (kang wahyu) sauqy bandoeng transport

    ReplyDelete
  63. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..
    Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke Tangkuban Perahu

    Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap SAUQY BANDOENG TRANSPORT (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #team sauqy bandoeng . murah jer TERIMAKASIH :)

    WHATS APP : +6285318686464 (kang wahyu)
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com
    FB : sauqy bandoeng transport

    Regard

    (kang wahyu) sauqy bandoeng transport

    ReplyDelete
  64. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..
    Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke Tangkuban Perahu

    Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap SAUQY BANDOENG TRANSPORT (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #team sauqy bandoeng . murah jer TERIMAKASIH :)

    WHATS APP : +6285318686464 (kang wahyu)
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com
    FB : sauqy bandoeng transport

    Regard

    (kang wahyu) sauqy bandoeng transport

    ReplyDelete
  65. Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp, Email dan kunjungi blog sahaja dekat
    ( http://ww.dhanitourbandung.blogspot.com )
    Call : +6282214441280
    +6282216270779
    WhatsApp : +6282214441280
    +6282216270779
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
    Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

    Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

    ReplyDelete

  66. PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

    Assalamualaikum Tuan-Puan Abang-Akak

    Mohon maaf jika mengganggu Blog Anda

    Perkenalkan saya mochammad rayhan Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung.

    seperti :

    - Pasar Baru trade center
    - Toko Tiga (Branded Jeans)
    - depasion factory outlet kain potong
    - Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit, For Men,The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )


    - Gunung Tangkuban Parahu
    - floating market lembang
    - Kebun Strawberry
    - lunch at kampung daun
    - Membeli-belah di Rumah Mode &
    - Cihampelas Jeans Centre / ciwalk shopping mall
    - Jalan Dago (Grande, Episode, Edward
    Forrer, gossip,level, etc)

    -kawah putih crater
    -ladang tea
    -situ patenggang
    -rumah kain sulam taman kopo /rumah kain sulam & telekung pesona
    -cibaduyut-shoes and jacket leather original


    -Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    -paris van java shopping mall


    Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

    Rate per Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115

    # Toyota Innova (7 seat)
    Rate: IDR 500.000 or RM 150

    # KIA PREGIO (8 seat)
    Rate: IDR 500.000 or RM 160

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 600.000 or RM 185

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 800.000 or RM 245

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 800.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

    Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap MOCHAMMAD RAYHAN ***** (Insya Allah) jom-jom gi Bandung murah jer

    Terimakasih,
    Mochammad Rayhan

    JOM BOOK NOW

    Call/Text/ WhatsApp : +62812-2469-7311 (RAYHAN)
    Email : mochammadrayhan168@yahoo.com

    ReplyDelete
  67. Mencari perkhidmatan sewa kereta dan booking hotel di Bandung mengikut bajet anda. Boleh hubungi iwan dr SETIAWANTRANSPORT (sudah beroperasi selama 10 tahun) dan mempunyai pengalaman yang luas serta company yang berdaftar (no pendaftaran : 510/1-L67/BPPT).
    Email Add: setiawantransport@gmail.com / H.phone : +6281221401090 (call, sms, WhatsApp). Website : www.setiawantransport.com

    ReplyDelete
  68. Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Perkenalkan kami dari ABIM TRANSPORT BANDUNG
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour service di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insya Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan mesra akan selalu bawa tuan / puan ke semua tempat favorit kat Bandung.
    SEPERTI :

    *Pasar Baru trade center
    *Toko Tiga ( Branded Jeans )
    *Membeli-belah di Factory Outlet
    At Jalan Riau (Heritage,
    Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The
    Secret )

    *Gunung Tangkuban Parahu
    *Ciater Hot Spring
    *Kebun Strawberry and tea park
    *Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
    *Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, Natural,)

    *rumah kain sulam
    * cibaduyut-shoes and jacket leather original
    *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    RATE / DAY Jom tempah transport murah kat Bandung .

    *Suzuki APV ( 7seat ) RM 115
    *Toyota Avanza ( 6seat )RM 115
    *daihatsu luxio (7seat ) RM 115
    *Toyota Innova ( 7seat ) RM 150
    *KIA Pregio (10seat) RM 160
    *Isuzu Elf (10-15 seat) RM 200
    *Isuzu Elf Long (16-19seat) RM 250
    harge transport / 14 hour from 8am To 10 pm
    *include:
    -Pemandu + Parking + tol + pemandu
    *insya allah service kami yg terbaek
    *Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu
    *maklumat penerbangan:
    *No talipon
    *nama hotel (di mana tuan/puan tinggal di Bandung.)
    * company kami tak payah deposit
    Jika tuan/puan mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui
    *e-mel -abimtourandrentcar@yahoo.co.id
    *sms/ call / whatsapp :+6281220553050 (fast response)
    -konsultasi percuma

    NB: *Your comfort is our priority

    ReplyDelete
  69. Jom...jom...
    Cuti cuti Bandung with family
    And get our amazing tour package for 4 Days 3 Night..
    ▪ 4 pax price about 940K/94sgd/284RM

    ▪ 5 Pax Price about 870K/87sgd/264 RM

    ▪ 6 Pax price about 820K/82Sgd/246 RM

    ▪7 Pax price about 785K/78.5Sgd/238 RM
    👠👓👞👟👒👗👜👢💰

    Note : Package included
    ▪ Daily transport included driver, fuel, tol, parking, driver meals
    ▪ New car with 7 seater, full Aircon
    ▪ Daily mineral water
    ▪ Breakfast daily from hotel
    ▪ Daily tour (as costumer request)
    ▪ Hotel 3 star with 2 person inside
    ▪ Airport pickup and drop
    ▪ Tax and service
    Hotel choice 🏤🏣🏢
    ▪ Tebu hotel ( riau street )
    ▪ Fave braga (inside shoping mall)
    ▪ Kembang hotel (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall )
    ▪ Citra dream hotel (walking distance to pasar baru)
    ▪ Dbest hotel pasar baru (with pool)

    More detail you can contact us
    Primera Trans Bandung
    Whatsapp : +6285 318 49 0001
    Gmail : primeratrans@gmail.com
    Path : Primera trans
    Facebook : Primera Trans Bandung

    Happy holiday all🎶🎵📍📍🎉

    ReplyDelete
  70. Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

    Kami Alifa Bandung Syariah Tour ada sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

    Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

    Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

    Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

    Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

    Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


    Rate sewa Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115


    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160


    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185


    # Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    * Include : minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta

    * Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

    Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keranah,ramah & berbudi bahasa. Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh. InsyaAlloh sedikit rejeki dari tempahan anda akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami compang syariah.

    Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.


    Whatsapp : +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    email : ahmadalifabandungtour@gmail.com

    facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

    LINE and Wechat and whatapps :

    +62 852 9446 6131

    Semoga inform yg saya berikan dapat
    memudahkan urusan untuk bercuti ke bandung.

    Terima kasih.
    Wassalam.wrwb.

    ReplyDelete
  71. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..
    Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke Tangkuban Perahu

    Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap SAUQY BANDOENG TRANSPORT (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #team sauqy bandoeng . murah jer TERIMAKASIH :)

    WHATS APP : +6285318686464 (kang wahyu)
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com
    FB : sauqy bandoeng transport

    Regard

    (kang wahyu) sauqy bandoeng transport

    ReplyDelete
  72. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami dari team sauqy bandoeng transport nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg sudah ada plan untuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan khidmat transport semasa di bandung/jakarta boleh sahaja try gunakan khidmat dari team kami ..
    Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..
    dan di bawah ini adalah promotion rate kereta untuk (bandung tour)

    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 540.000 or RM 157

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 640.000 or RM 182

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke Tangkuban Perahu

    Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap SAUQY BANDOENG TRANSPORT (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #team sauqy bandoeng . murah jer TERIMAKASIH :)

    WHATS APP : +6285318686464 (kang wahyu)
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com
    FB : sauqy bandoeng transport

    Regard

    (kang wahyu) sauqy bandoeng transport

    ReplyDelete
  73. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 atau
    FB : ayung bandoeng
    PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah)
    dan kami pon menyediakan *pakej transport+hotel 3star (hotel di kawasan bandar bandung)

    -pakej transport+hotel (1bilik deluxe room king bed size) (2pax)

    *3D2N = RM 270/pax
    *4D3N = RM 385/pax
    *5D4N = RM 490/pax

    -pakej transport+hotel (2bilik deluxe room king bed size) (4pax)

    *3D2N = RM190/pax
    *4D3N = RM 270/pax
    *5D4N = RM 340/pax

    -Pakej transport+hotel (3bilik deluxe room king bed size) (6pax)

    *3D2N = RM 160/pax
    *4D3N = RM 230/pax
    *5D4N = RM 300/pax

    Mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

    Nb: sila compare dengan company lain . yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaik tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom bercuti di bandung bersama #ayung bandoeng . murah jer !!! "semoga inform yg kami berikan dapat memudahkan percutian tuan/puan semasa di bandung nanti . TERIMAKASIH :)

    WHATS APP :
    +6289619522797
    E-MEL : tourbandung0805@gmail.com
    FB :ayung bandoeng
    Page FB : ayung bandoeng tour

    Regard

    ayung bandoeng

    #bercutikebandung
    #pakejpecutiankebandung
    #sewakeretamurahbandung
    #ayungbandoeng

    ReplyDelete
  74. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera bagi kita semuanya
    pembekal perkhidmatan kami yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema FREE AND EASY kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung,, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung

    address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
    Phone : +6282216910022
    Whatsapp : +6282216910022
    Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
    Website : http://www.Baladewatour.com
    www.tourmalaysiabandung.com

    #Pakej dikekalkan sampai 2015 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 180/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 240/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 2
    -Brekfes
    -Privat transport
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 280/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 330/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..415/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Brekfes
    -Privat transport
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport)
    Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah)
    Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan)
    Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara)
    Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..


    1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 180 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
    Phone : +6282216910022
    Whatsapp : +6282216910022
    Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
    Website : http://www.Baladewatour.com
    www.tourmalaysiabandung.com


    Terima Kasih

    BaladewaTour Agus Priyo Utomo
    Marketing director Baladewa car tour & travel

    ReplyDelete
  75. Salam satu Malaysia,

    joom Cuti cuti Bandung tak payah risau mahal ouls.

    Murahhhhhhhh...Murrrahhhhh sesangatttt sampayyyh penggsannn.... oullsss

    promote pakej dari company alifa Bandung Syariah Tour.

    ******** 4 Days 3 Night ********

    # 2 pax price = RM375 per person

    # 3 pax price = RM295 per person

    # 4 pax price = RM265 per person

    # 5 Pax Price = RM245 per person

    # 6 Pax price = RM230 per person

    # 7 Pax price = RM220 per person


    termasuk :

    > transport full day, private tour included driver, fuel, tol, parking, driver meals

    > New car with 7 seater, full Aircon

    > Daily mineral water

    > makan pagi buffe sampai tekak

    > tour (as costumer request)

    > Hotel 3 star with 2 person inside

    > Airport Transfer

    > Tax and service


    Real 3 star Hotel choice option

    # Dafam hotel or Tebu hotel ( near at riau street factory outlet)

    # Fave braga (inside shoping mall at braga area)

    # Pop hotel bandung (inside shopping mall *festival city link)

    # Kembang hotel or fave hotel cihampelas (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall)

    # Zodiak hotel or mutiara hotel (walking distance to pasar baru)

    # ibis asia africa at tengah banda

    # Dbest hotel pasar baru area (with pool)

    TEMPAHAN:


    Whatsapp : +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    email :ahmadalifabandungtour@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Satu MALAYSIA OULLLS

      pakej BAJET MURAH BUANGETTTTT BANDUNG (included : bilik hotel,buffet breakfast and transport). Murahnye......sampai mata lebam shock nye.

      butiran perjalanan (boleh tukar)
      Day 1
      > airport bandung or train station bandung
      >Pasar Baru
      >lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
      >Toko Tiga (Branded Jeans)
      >depasion factory outlet kain potong
      >rumah kain dan telekung
      >Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
      >dinner at restaurant padang *sederhana

      Day 2
      >Gunung Tangkuban Parahu Crater
      >floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
      >lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
      >Strawberry and tea park
      >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
      >dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


      day 3
      >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
      >lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
      >cibaduyut street area barangan kulit
      >masjid agung bandung, alun2 area and braga area
      >paris van java shopping mall
      >dinner at BML try the original bakso at bandung

      Day4
      >check out hotel bandung
      > Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
      >Airport transfer


      *rate per person :
      RM370 per person if 2 person
      RM295 per person if 3 person
      RM260 per person if 4 person
      RM235 per person if 5 person
      RM230 per person if 6 person
      RM220 pdr person if 7 person

      *rate included
      ~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
      ~1 room dimuat 2 person semasa 4d3n
      ~buffet breakfast

      *rate is not included
      ~lunch and dinner
      ~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

      *no hidends charge

      kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

      ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
      ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
      ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
      ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
      ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


      TEMPAHAN
      MAS FATURRAHMAN
      LAJU2 PM
      WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

      +62 8956 0220 4291
      +62 8956 0220 4291
      +62 8956 0220 4291

      email & fb
      omegajayatour@gmail.com

      tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

      Delete
  76. Assalamualaikum..
    JOM BERKUNJUNG KE SABAH
    kami akan MeRealisasikan percutian anda bila berkunjung ke Sabah,
    BORNEO KINABALU TOUR & TRANSPORT SDN. BHD

    PAKEJ 3HARI 2MALAM

    01/ Hari Pertama (OVERNIGHT KUNDASANG)
    1000 : Jemput di Lapangan Terbang KKIA Terminal 1/2
    1030 : Melawat Rumah Terbalik (up side Down House) Tamparuli.
    1130 : Melawat Pekan Nabalu
    1230 : Melawat Ladang Lembu (Mini New Zealand).
    1400 : Makan Tengah hari di Kundasang.
    1600 : Check in Hotel/Homestay/Chalet (Kundasang)
    1900 : Hantar untuk Makan Malam pekan kundasang.
    *Tour Tamat*

    02/Hari Kedua (TOUR KUNDASANG & RANAU)
    0900 : Jemput dari Hotel/Homestay/Chalet
    1000 : Melawat Ikan Spa.
    1130 : Melawat Hot Spring, Canopy Walk & Air Terjun.
    1600 : Melawat Jambatan Tamparuli.
    1700 : Melawat Yayasan Sabah.
    1730 : Melawat Masjid Bandaraya Kota kinabalu.
    1800 : Melawat Signal Hills.
    1830 : Melawat pasar kraftangan (Pilipino Market).
    2000 : Check in Apartment Marina Kota kinabalu.
    *Tour Tamat*

    03/ Hari Ketiga (SAPI, MANUKAN ISLAND & AIPORT TRANSFER)
    0830 : Check Out dari Apartment Marina ke Jeti Jesselton Point.
    0900 : Menaiki bot ke pulau Sapi (aktiviti pantai & snorkelling).
    1200 : Makan tengah Hari BBQ yang disediakan.
    1245 : Menaiki bot ke pulau Manukan (aktiviti pantai & Snorkelling)
    1500 : Menaiki Bot ke jeti Jesselton Point.
    1530 : Jemput dari jeti Jesselton Point & Melawat Tanjung aru Beach.
    1700 : Transfer ke Airport KKIA T1/2
    *Tour Tamat*

    Pakej ini Termasuk :
    1). Pengangkutan Selama 3Hari 2Malam
    Van Pelancongan @ Taxi Limousine
    Pemandu
    Minyak
    Muatan Maksimum 10 Dewasa
    2). Penginapan Homestay Kundasang & Marina Apartment Kota Kinabalu
    May Homestay Kundasang (1Night)
    Marina Apartment Kota kinablu (1Night)
    3). Tiket-Tiket Masuk tempat lawatan
    Rumah Terbalik (up side down house)
    Ladang Lembu
    Hot Spring
    Ikan Spa
    4). Pulau Sapi & Manukan
    Tiket pulau Sapi
    Tiket pulau Manukan
    Insurance
    Bot
    Jaket Keselamatan
    Maks Snorkelling
    Makan Tengah Hari BBQ di Pulau Sapi.
    Untuk keterangan pakej lebih lanjut bole berhubung,
    En Roslan 0168392919 (whatsapp)
    Email : borneoukinabalutour@gmail.com

    ReplyDelete
  77. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

    Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

    Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

    Wassalam

    ReplyDelete
  78. Bismillah ..
    Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
    Perkenalkan saya ayung dari team kusuka bandoeng, kami ada menyediakan perkhidmatan supir / harga pakej bercuti ke bandung.
    Pakej bercuti
    Pakej 1 = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)
    Pakej 2 = supir,hotel & makan (per pax)
    Pakej 3 = supir & hotel (per pax)
    Pakej 4 = khidmat supir sahaja (per day)
    Harga sewa Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185
    # Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.
    Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. Harga yg kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat & berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Whatsapp : +6282115111550
    Fb syarikat : kusuka bandoeng
    Fanspage syarikat : kusuka bandoeng
    Email syarikat : kusukabandung@gmail..com
    Website syarikat : www.kusukabandung.com
    Nb : walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung. Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
    Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  79. Bismillah ..
    Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
    Perkenalkan kami team kusuka bandoeng, kami ada menyediakan perkhidmatan supir / harga pakej bercuti ke bandung.
    Pakej bercuti
    Pakej 1 = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)
    Pakej 2 = supir,hotel & makan (per pax)
    Pakej 3 = supir & hotel (per pax)
    Pakej 4 = khidmat supir sahaja (per day)
    Harga sewa Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185
    # Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.
    Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. Harga yg kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat & berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Whatsapp : +6282115111550
    Fb syarikat : kusuka bandoeng
    Fanspage syarikat : kusuka bandoeng
    Email syarikat : kusukabandung@gmail..com
    Website syarikat : www.kusukabandung.com
    Nb : walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung. Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
    Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  80. Bismillah ..
    Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
    Perkenalkan kami team kusuka bandoeng, kami ada menyediakan perkhidmatan supir / harga pakej bercuti ke bandung.
    Pakej bercuti
    Pakej 1 = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)
    Pakej 2 = supir,hotel & makan (per pax)
    Pakej 3 = supir & hotel (per pax)
    Pakej 4 = khidmat supir sahaja (per day)
    Harga sewa Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185
    # Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Include : minyak, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.
    Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. Harga yg kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat & berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Whatsapp : +6282115111550
    Fb syarikat : kusuka bandoeng
    Fanspage syarikat : kusuka bandoeng
    Email syarikat : kusukabandung@gmail..com
    Website syarikat : www.kusukabandung.com
    Nb : walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung. Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
    Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  81. Assalaamu'alaikum...?
    Sorry Admin,Qimi nak Ikut Share Promo Pasal "PERKHIDMATAN PERCUTIAN DI BANDUNG."
    Dari Mulai Perkhidmatan Supir,Hotel Reservation & Perkhidmatan LainNya,Qimi Bersedia Bantu.

    Perkhidmatan Supir Qimi Xde Batasan Mase,Nak sampai lewat malam pun x de Cash lagi kot.
    Pegi mana2 pasti Qimi hantar. Selama tu dalam bandar Bandung, xde cash lagi kot.
    Hotel area Town,Jadi nak pegi mana senang x buang mase."

    Tak payah risau dengan Kos,Insya Allah berbaloi & berpatutan dengan perkhidmatan yang SUPER TIP-TOP MARKOTOP. hi..hi..hi..!"

    Berminat...?
    Untuk menempah atau sekedar Bertanya Pasal Percutian di Bandung,Boleh whatsapp terus Qimi di No:
    +62 859 7447 5579
    +62 853 5115 9927

    Jom Tempah Ramai2,Kos pun lagi super jimat tau..!"

    QIEMIE TOUR BANDUNG
    "your trust partner holiday in Bandung"

    Tq Admin..!"

    ReplyDelete
  82. Sewa Kereta Murah Di Bali
    Kami hadir menyediakan perkhidmatan Sewa Kereta Murah Di Bali pada kadar sewa yang dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman. Menjadikaan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakn.
    Telefone/WhatsApp : +62 811 387 010
    Wechat ID : astawa-krishna
    450k Sehari sudah termasuk petrol, bayaran letak kereta, pemandu, dan cukai.

    ReplyDelete
  83. Bahagia Itu sederhana .. ;)

    Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2016 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager

    ReplyDelete
  84. Bahagia Itu sederhana .. ;)

    Bandung Tour Pakej Murah !!

    Assalamualaikum ..
    Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..

    #Pakej dikekalkan sampai 2016 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 320/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 380/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 420/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 1
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 380/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 430/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..515/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Meal B/F/D
    -Privat transport
    -Entrance fee tiket
    -Pemandu pelancong

    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport) Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah) Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan) Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara) Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..

    1). Transport
    > MYR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 187 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    Group yang sudah kami layani :)
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Terima ksih atas kepercayaan tuan & puan semua

    address : Jalan. Bapa Husen Dalam No.10 Cihampelas – Bandung
    Phone : +6281322511883
    Whatsapp : +6283821529157
    Emai : tourbandung@yahoo.com
    Website : http://www.chepycar.com


    Terima Kasih

    Chepy suryana
    Marketing director Chepy car tour & travel
    Mine Home Hotel Manager

    ReplyDelete
  85. Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
    Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

    WhatsApp : +6282214441280
    Call : +6282214441280
    Call : +6282282222896
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
    Website : www.paketpelanconganbandung.com
    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

    KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

    JOM MELANCONG INDONESIA…
    CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

    ReplyDelete
  86. Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
    Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

    WhatsApp : +6282214441280
    Call : +6282214441280
    Call : +6282282222896
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
    Website : www.paketpelanconganbandung.com
    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

    KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

    JOM MELANCONG INDONESIA…
    CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

    ReplyDelete
  87. 1 CAR TOYOTA AVANZA FOR 2-5 PAX

    PAKET MURAH PROMO "1" : RP 390.000 / RM 125/ USD 35
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS PETROL
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
    > PLUS PARKING TAX
    > DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET

    PAKET MURAH PROMO "2" TANGKUBAN TOUR : RP 400.000 / 129 RM / USD 35.5
    INCLUDE:
    > 12 HOURS CAR ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS PETROL
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > BANDUNG CITY TOUR+ LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, FARM HOUSE, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
    > EXCLUDE ENTRANCE FEE TICKET


    PAKET MURAH "3" KAWAH PUTIH TOUR : RP 500.000 / 161 RM/USD 43.75
    INCLUDE:
    > 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS PETROL
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

    PAKET MURAH "4" GARUT TOUR : RP 850.000 / 235 RM / USD 77.5
    INCLUDE:
    > 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS PETROL
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > GARUT CITY TOUR : ORIGINAL LEATHER JACKET, CIPANAS HOTSPRING)
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

    PAKET MURAH "5" JAKARTA - BANDUNG : RP 850.000 / 274 RM / USD 77.5
    INCLUDE:
    > 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS TIP DRIVER
    > PLUS PETROL
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > PLUS TOL / HIGHWAY TAX
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

    WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

    CALL OR TEXT : +62 8213 97 313 88
    whatsapp : +62 8213 97 313 88 (FAST RESPON)
    email : adrianiku@gmail.com
    info & package : info@kya-travel.com
    web : http://sopirdibandung.blogspot.com/
    Website : www.kya-travel.com
    PIN BB : 7FB67AB2 / aulia
    facebook 1 : adriani_ku@yahoo.com
    facebook 2 : SUPIR Bandung Murah
    twitter : @supirbandung
    LINE : +62 8213 97 313 88
    PATH : aulia adriani / adriani_ku@yahoo.com
    cp : aulia

    ReplyDelete
  88. Salam uolllssss

    Jom Semua Bercuti Kat Bandung
    Promote Promote Special Offer nihhh
    Harga Runtuh Seruntuh Runtuh Nye
    murah nye sampaiii pengsan ni

    Harga kasih sayang jer Hanya 300rm per person

    pakej silver (included breakfast, lunch,dinner,hotel, and transport) at bandung
    butiran perjalanan
    Day 1 
    > airport bandung
    >Pasar Baru membeli belah 
    >lunch at kampium bistro
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet Jalan Riau
    >dinner at iga bakar mas giri

    Day 2
    >Tangkuban Parahu
    >floating market
    >lunch at klc cafe
    >deranch/dusun bambu/farmhouse/rumah hobbit cikole
    >Strawberry and tea park 
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas street
    >dinner at balacan

    day 3
    >kawah putih or trans studio bandung (option)
    >lunch at rumah makan padang simpang raya
    >cibaduyut street
    >paris van java shopping mall
    > Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda
    >dinner at ikan bakar pa chimet

    Day4
    >check out hotel bandung
    >Airport transfer

    term and condition

    *total rate nye per person adalah

    325rm per person if 6 person
    320rm per person if 7 person
    315rm per person if 8 person
    310rm per person if 9 person
    300rm per person if 10 person

    *rate included transportation type kereta is bersesuaian dengan jumlah peserta tour (is included petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket)

    *1 room dimuat 2 person tak dijoin so selesa sangat, semasa 4day 3night included buffet breakfast. hotel kat bandung adalah vio hotel bandung or another hotel yang cantik and selesa hotel nye.

    *RATE IS INCLUDED BREAKFAST, LUNCH, & DINNER

    *rate is not included entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan dengan itenerary (program boleh susun ulang bersesuai denga jadual flight)

    *no hidends charge

    whatapps or email laju-laju : 

    +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    email :
    ahmadalifabandungtour@gmail.com

    ReplyDelete
  89. Salam uolllssss

    Jom Semua Bercuti Kat Bandung
    Promote Promote Special Offer nihhh
    Harga Runtuh Seruntuh Runtuh Nye
    murah nye sampaiii pengsan ni

    Harga kasih sayang jer Hanya 300rm per person

    pakej silver (included breakfast, lunch,dinner,hotel, and transport) at bandung
    butiran perjalanan
    Day 1 
    > airport bandung
    >Pasar Baru membeli belah 
    >lunch at kampium bistro
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet Jalan Riau
    >dinner at iga bakar mas giri

    Day 2
    >Tangkuban Parahu
    >floating market
    >lunch at klc cafe
    >deranch/dusun bambu/farmhouse/rumah hobbit cikole
    >Strawberry and tea park 
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas street
    >dinner at balacan

    day 3
    >kawah putih or trans studio bandung (option)
    >lunch at rumah makan padang simpang raya
    >cibaduyut street
    >paris van java shopping mall
    > Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda
    >dinner at ikan bakar pa chimet

    Day4
    >check out hotel bandung
    >Airport transfer

    term and condition

    *total rate nye per person adalah

    325rm per person if 6 person
    320rm per person if 7 person
    315rm per person if 8 person
    310rm per person if 9 person
    300rm per person if 10 person

    *rate included transportation type kereta is bersesuaian dengan jumlah peserta tour (is included petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket)

    *1 room dimuat 2 person tak dijoin so selesa sangat, semasa 4day 3night included buffet breakfast. hotel kat bandung adalah vio hotel bandung or another hotel yang cantik and selesa hotel nye.

    *RATE IS INCLUDED BREAKFAST, LUNCH, & DINNER

    *rate is not included entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan dengan itenerary (program boleh susun ulang bersesuai denga jadual flight)

    *no hidends charge

    whatapps or email laju-laju : 

    +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    email :
    ahmadalifabandungtour@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Satu MALAYSIA OULLLS

      pakej BAJET MURAH BUANGETTTTT BANDUNG (included : bilik hotel,buffet breakfast and transport). Murahnye......sampai mata lebam shock nye.

      butiran perjalanan (boleh tukar)
      Day 1
      > airport bandung or train station bandung
      >Pasar Baru
      >lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
      >Toko Tiga (Branded Jeans)
      >depasion factory outlet kain potong
      >rumah kain dan telekung
      >Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
      >dinner at restaurant padang *sederhana

      Day 2
      >Gunung Tangkuban Parahu Crater
      >floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
      >lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
      >Strawberry and tea park
      >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
      >dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


      day 3
      >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
      >lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
      >cibaduyut street area barangan kulit
      >masjid agung bandung, alun2 area and braga area
      >paris van java shopping mall
      >dinner at BML try the original bakso at bandung

      Day4
      >check out hotel bandung
      > Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
      >Airport transfer


      *rate per person :
      RM370 per person if 2 person
      RM295 per person if 3 person
      RM260 per person if 4 person
      RM235 per person if 5 person
      RM230 per person if 6 person
      RM220 pdr person if 7 person

      *rate included
      ~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
      ~1 room dimuat 2 person semasa 4d3n
      ~buffet breakfast

      *rate is not included
      ~lunch and dinner
      ~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

      *no hidends charge

      kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

      ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
      ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
      ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
      ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
      ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


      TEMPAHAN
      MAS FATURRAHMAN
      LAJU2 PM
      WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

      +62 8956 0220 4291
      +62 8956 0220 4291
      +62 8956 0220 4291

      email & fb
      omegajayatour@gmail.com

      tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

      Delete
  90. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Elang Lombok Tour.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Lombok Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    ELANG LOMBOK TOUR
    Tour operator & Travel Agency

    Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Lombok island dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, ELANG LOMBOK TOUR menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

    Contact person :
    AFFANDI
    BBM 51fd8768 / IG : @pariwisatalombok
    Mobile : +62 8223 771 6583 ( WhatsApp )


    ReplyDelete
  91. PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!!
    Kereta sewa Bandung Murah jerr harga kasih sayang Sudah bermulai!

    JOM TEMPAH LAJU2
    SESANGAT MURAAAAAAH
    Cuti cuti Bandung with OMEGA JAYA TOUR

    ●7 seater 350.000,IDR/35sgd/106RM/Day


    ●11 - 14 seater 600.000, -IDR/70sgd/212RM/Day

    ●Toyota Commuter 15 seater exclusive car 800.000, -IDR/80sgd/243RM/Day

    ● Van 18 seater 800.000, -IDR/85sgd/258RM/Day

    Kereta included :
    ☆ Driver / Supir
    ☆ Fuel / Petrol / Minyak
    ☆ Tol / Highway ticket
    ☆ Parking charge
    ☆ Daily mineral water

    ■■ Bus charter
    • 31 Seater New jet bus
    • 47 Seater New jet bus
    • 59 Seater New jet bus

    Jom..arrange your Bandung holiday

    kenapa ANDA harus harus tempah order dengan saya???

    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
    ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
    ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
    ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
    ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


    TEMPAHAN
    MAS FATURRAHMAN
    WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
    +62 822 951 999 22
    +62 822 951 999 22
    +62 822 951 999 22

    email & fb
    omegajayatour@gmail.com

    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

    ReplyDelete
  92. Salam Satu MALAYSIA OULLLS

    pakej BAJET CIPUT BANDUNG (hotel,buffe breakfast and transport). Murahnya sampai mata lebam shock nye.

    butiran perjalanan
    Day 1
    > airport bandung or train station bandung
    >Pasar Baru
    >lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
    >dinner at restaurant padang *sederhana

    Day 2
    >Gunung Tangkuban Parahu Crater
    >floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
    >lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
    >Strawberry and tea park
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
    >dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


    day 3
    >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
    >lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
    >cibaduyut street area barangan kulit
    >masjid agung bandung, alun2 area and braga area
    >paris van java shopping mall
    >dinner at BML try the original bakso at bandung

    Day4
    >check out hotel bandung
    > Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
    >Airport transfer


    *rate per person :
    RM390 per person if 2 person
    RM325 per person if 3 person
    RM280 per person if 4 person
    RM245 per person if 5 person
    RM230 per person if 6 person
    RM220 pdr person if 7 person

    *rate included
    ~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
    ~1 room dimuat 2 person semasa 4d3n
    ~buffet breakfast

    *rate is not included
    ~lunch and dinner
    ~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

    *no hidends charge

    kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
    ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
    ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
    ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
    ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


    TEMPAHAN
    MAS FATURRAHMAN
    LAJU2 PM
    WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291

    email & fb
    omegajayatour@gmail.com

    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

    ReplyDelete
  93. Bismillah..
    Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
    Perkenalkan kami team Best Tour Bandung, Kami ada menyediakan perkhidmatan
    Supir / harga pakej bercuti ke bandung.
    Pakej bercuti
    Pakej 1 = Supir,Hotel,Makanan dan tiket lawatan [Per pax]
    pakej 2 = Supir,Hotel dan makanan [per pax]
    pakej 3 = supir dan hotel [per pax]
    paket 4 = Khidmat supir sahaja [per day]

    Harga sewa Kereta per Day :

    # Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
    Rate: IDR 350.000

    # Toyota Innova/[7-8 seat]
    Rate: IDR 550.000

    # Kia Pergio [8-10 seat]
    Rate: IDR 550.000

    # Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
    Rate: IDR 650.000

    # Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
    Rate: IDR 800.000

    # Toyota Hiace Commuter [15 seat]
    Rate: IDR 850.000

    *Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
    *Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.

    Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yang sudah di sediakan atau ikut plan sendiri.
    Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    WhatsApp +6282214268400
    WhatsApp +6287825410700
    FB Syarikat : Punaza Besttour
    Fanspage : Best City Tour & Travel Bandung
    Website : http://sewakeretamurahmelancong.com/sewa_kereta

    NB : Walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung.
    Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
    Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  94. Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.

    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^

    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… ;-)

    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..



    Harga Sewa Kereta ;



    Rate Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)

    Rate: IDR 380.000 or RM 115



    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)

    Rate: IDR 520.000 or RM 157



    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)

    Rate: IDR 620.000 or RM 182



    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)

    Rate: IDR 840.000 or RM 242



    # Toyota Hiace commuter (12 seat)

    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)

    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol



    Contact Person :

    Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223

    WhatsApp : +6281323761223

    Email : mohdreihan98@gmail.com



    Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..

    Wassalam..wr.wb..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)



    Regard



    (REIHAN  BANDUNG TRANSPORT)

    ReplyDelete
  95. PROMOSI HEBAT HABIS2 SAN!!!

    Kereta sewa Bandung Murah jerr harga kasih sayang Sudah bermulai!

    JOM TEMPAH LAJU2 SESANGAT MURAAAAAAH, MACAM HARGA DURIAN RUNNTUHHHHHHH

    Cuti cuti Bandung with OMEGA JAYA TOUR

    ●7 seater 350K Rupiah

    ●8 seater innova 450K Rupiah

    ●9 seater pregio 500K Rupiah

    ●11 - 14 seater 600K Rupiah

    ●Toyota Commuter 15 seater 800K Rupiah

    ● Coaster / Van 18 seater 800K Rupiah

    Rate daily sewa Kereta included :
    ☆ Driver as a vip guide
    ☆ Fuel / Petrol / Minyak
    ☆ Tol / Highway ticket
    ☆ Parking charge
    ☆ 8am to 10pm tour
    ☆ no extra charge if pegi kawah putih crater or tangkuban perahu crater

    ■■ Bus charter
    • 31 Seater New jet bus
    • 47 Seater New jet bus
    • 59 Seater New jet bus


    kenapa ANDA harus harus tempah order dengan saya???

    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
    ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
    ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
    ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
    ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


    TEMPAHAN
    MAS FATURRAHMAN
    WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE

    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291
    +62 8956 0220 4291

    email & fb
    omegajayatour@gmail.com

    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

    ReplyDelete
  96. Salam Satu MALAYSIA OULLLS

    pakej BAJET MURAH BUANGETTTTT BANDUNG (included : bilik hotel,buffet breakfast and transport). Murahnye......sampai mata lebam shock nye.

    butiran perjalanan (boleh tukar)
    Day 1
    > airport bandung or train station bandung
    >Pasar Baru
    >lunch at kedai makan kemangi try special menu *ayam bakar jerebu
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet At Jalan Riau and Jalan dago
    >dinner at restaurant padang *sederhana

    Day 2
    >Gunung Tangkuban Parahu Crater
    >floating market Lembang, deranch, taman bunga begonia, pelangi waterfall, the lodge of maribaya, grafika cikole Lembang
    >lunch at DSDL Restaurant try special menu *ayam nyumpet
    >Strawberry and tea park
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre & factory outlet
    >dinner at iga bakar mas giri try special menu *iga bakar (ribs) penyet


    day 3
    >kawah putih crater or trans studio bandung (pilih salah satu jer)
    >lunch at saung andir restaurant try makan menu kampung *ayam goreng brengsek
    >cibaduyut street area barangan kulit
    >masjid agung bandung, alun2 area and braga area
    >paris van java shopping mall
    >dinner at BML try the original bakso at bandung

    Day4
    >check out hotel bandung
    > Oleh-2 Bandung (cake Lapis, Brownies Amanda, dan Kartika Sari)
    >Airport transfer


    *rate per person :
    RM370 per person if 2 person
    RM295 per person if 3 person
    RM260 per person if 4 person
    RM235 per person if 5 person
    RM230 per person if 6 person
    RM220 pdr person if 7 person

    *rate included
    ~transportation type kereta is toyota avanza or Luxio included = petrol,parking,pemandu,kereta dan high way tiket.
    ~1 room at new hotel berbintang at bandar dimuat 2 person semasa 4d3n
    ~buffet breakfast

    *rate is not included
    ~lunch and dinner
    ~entrance fee per kereta and entrance fee per person at tempat lawatan

    *no hidends charge

    kenapa ANDA harus harus order dengan saya???

    ✔Berpengalaman luas di dalam bidang pelancongan Bandung
    ✔Perkhidmatan ; layanan yang PANTAS, MESRA, AMANAH, & JUJUR
    ✔BERUSAHA bersungguh-sungguh kepada anda SERVICES ORIENTED
    ✔Pelanggan mesti BERPUAS HATI & GEMBIRA
    ✔Pelanggan akan menjadi KAWAN kepada saya


    TEMPAHAN
    MAS FATURRAHMAN
    LAJU2 PM
    WHATSAPP / CALL / TEXT

    +62 8956 0220 4291

    +62 8956 0220 4291

    +62 8956 0220 4291

    email & fb
    omegajayatour@gmail.com

    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.. tk mau malu2 yer

    ReplyDelete
  97. Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.

    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^

    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… ;-)

    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..



    Harga Sewa Kereta ;



    Rate Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)

    Rate: IDR 380.000 or RM 115



    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)

    Rate: IDR 520.000 or RM 157



    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)

    Rate: IDR 620.000 or RM 182



    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)

    Rate: IDR 840.000 or RM 242



    # Toyota Hiace commuter (12 seat)

    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)

    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol



    Contact Person :

    Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223

    WhatsApp : +6281323761223

    Email : mohdreihan98@gmail.com



    Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..

    Wassalam..wr.wb..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)



    Regard



    (REIHAN BANDUNG TRANSPORT

    ReplyDelete
  98. Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

    Kami citra cemerlang Syariah Tour,
    Sebuah syarikat muslim patuh syariah yang menyediakan perkhidmatan supir / tour ground handling pakej bercuti ke Bandung , puncak & Jakarta.

    InshaAlloh driver & tour guide dari company kami akan memberikan layanan terbaik, profesional, amanah, santun and mesra. Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh.



    Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

    Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

    Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

    Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

    Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


    Rate sewa Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115


    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160


    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 105


    # Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    * Include : free wifi at kereta, minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta

    * Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan per persons & per kereta.

    Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yang tiptop, keramah-ramah & berbudi bahasa.


    InsyaAlloh sedikit rejeki dari keuntungan company kami, shadaqoh dan zakat akan disalurkan pada badan amil zakat tempatan karena company kami company syariah.

    Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.

    Tempahan pada company tak payah ada deposite, tuan - puan cukup send picture detail flight picture and picture tempahan hotel anda kat Bandung.

    Whatapps: +6289-5252-53317
    Email :indrianinurazizah98@gmail.com

    Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan tuan-puan untuk bercuti ke bandung.

    Terima kasih.
    Wassalam.wrwb.

    ReplyDelete
  99. Salam 1 Malaysia,


    Kami citra cemerlang syariah tour sedia pakej jimat transport kat bandung...

    Rate per car TOYOTA AVANZA FOR 2-5 PAX

    PAKET MURAH PROMO "1" murah jer rate daily mulai 105rm jer

    >12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
    > PLUS DRIVER
    > PLUS PETROL
    > PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
    > PLUS PARKING TAX
    > DALAM KOTA + LEMBANG AREA (FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
    > TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA

    WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX , 17 PAX , OR BUS WITH SPECIAL PRICE

    CALL OR TEXT OR WHATAPPS :
    +6289-5252-53317

    email : indrianinurazizah98@gmail.com

    ReplyDelete
  100. assalamualaikum .. minta maav ikut promote

    nak gi bandung or jakarta ... confuse nak cari khidmat transport ?
    ABIM TRANSPORT SOLUTION NYE ...
    abim transport adalah sebuah syarikat sewa kereta murah kat bandung or jakarta ...
    selain harge yang sangat berbaloi abim transport berikan service / layan tetamu bintang lima ..
    selain itu juga abim transport sedia pakej jimat seperti :
    pakej transport + hotel 3D2N
    pakej transport + hotel 4D3N
    pakej full board ( transport + hotel + makan + tiket lawatan )
    cakap pasal harge bole ronding lagi..
    bagi sapa sapa nak gi bandung or jakarta bole roger kami di bilangan
    what apps : +6281220553050
    jom tempah laju laju .. menjamin holiday tuan / puan lebih berwarne..

    ReplyDelete
  101. Assalamualaikum ..
    ABIM TRANSPORT Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menanyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..
    > Contoh Itinerary Tour
    Seperti:
    -Gunung tangkuban perahu (kawah merapi)
    -Taman strawbery
    -Sari ater hot spring
    -Floting market lembang
    -Lunch kampung daun culture & galery
    -Shoping at rumah mode factory outlet
    -Shoping at jalan ciohampelas
    -Dinner at paskal hyper squere (1001 Menu)
    Day 2
    -Breakfast at hotel
    -Pasar baru trade centre (syurga beli belah belah murah)
    -Lunch at simpang raya melayu resto
    -Shoping at kedai tiga jeans factory
    -Shoping at jalan riau factory outlet
    -Dinner at Parit sea food
    Day 3
    -Breakfast at hotel
    -Otw to trans studio (game indor terbesar di dunia)
    -Lunch at sederhana resto
    -Shoping at cibaduyut street (shoping leader)
    -Dinner at Stones café
    Package Rate :
    -pakej transport+hotel (2pax)
    *3D2N = RM 260/pax
    *4D3N = RM 375/pax
    *5D4N = RM 480/pax
    -pakej transport+hotel (4pax)
    *3D2N = RM180/pax
    *4D3N = RM 260/pax
    *5D4N = RM 330/pax
    -Pakej transport+hotel (6pax)
    *3D2N = RM 150/pax
    *4D3N = RM 215/pax
    *5D4N = RM 285/pax
    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking
    * room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
    Group yang sudah kami layani
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Sekiranya anda berminat menyertai percutian
    Sila hubungi :
    WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
    http://abimtransport.blogspot.co.id/
    http://pakejhoneymoonbandung.blogspot.co.id/
    http://transportmurahkatbandung.blogspot.co.id/
    http://pakejsuperjimat.blogspot.co.id/
    http://pakejmurahgilerbandung.blogspot.co.id/
    https://www.facebook.com/Abim-tour-and-rent-car-237179009806143/

    Read more: http://dwaty85.blogspot.com/2016/03/tips-bercuti-ke-jakarta-bandung.html#ixzz4U9gZHEJC

    ReplyDelete


  102. Mohd ReihanOctober 26, 2016 at 3:08 PM
    September 30, 2016 at 10:00 am
    Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.
    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… 😉
    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..
    Harga Sewa Kereta ;
    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 520.000 or RM 157
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 620.000 or RM 182
    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol
    Contact Person :
    Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223
    WhatsApp : +6281323761223
    Email : mohdreihan98@gmail.com
    Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
    Wassalam..wr.wb..
    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)
    Regard
    (REIHAN BANDUNG TRANSPORT

    ReplyDelete


  103. Mohd ReihanOctober 26, 2016 at 3:08 PM
    September 30, 2016 at 10:00 am
    Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.
    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… 😉
    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..
    Harga Sewa Kereta ;
    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 520.000 or RM 157
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 620.000 or RM 182
    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol
    Contact Person :
    Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223
    WhatsApp : +6281323761223
    Email : mohdreihan98@gmail.com
    Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
    Wassalam..wr.wb..
    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)
    Regard
    (REIHAN BANDUNG TRANSPORT

    ReplyDelete


  104. Mohd ReihanOctober 26, 2016 at 3:08 PM
    September 30, 2016 at 10:00 am
    Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.
    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… 😉
    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..
    Harga Sewa Kereta ;
    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 520.000 or RM 157
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 620.000 or RM 182
    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol
    Contact Person :
    Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223
    WhatsApp : +6281323761223
    Email : mohdreihan98@gmail.com
    Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
    Wassalam..wr.wb..
    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)
    Regard
    (REIHAN BANDUNG TRANSPORT

    ReplyDelete


  105. Mohd ReihanOctober 26, 2016 at 3:08 PM
    September 30, 2016 at 10:00 am
    Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang REIHAN BANDUNG TRANSPORT selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Reihan Bandung transport hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Reihan Bandung Transport menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.
    JOM JOM ke Bandung bersama Reihan, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Reihan… 😉
    Dijamin Reihan bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..
    Harga Sewa Kereta ;
    Rate Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 380.000 or RM 115
    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 520.000 or RM 157
    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 620.000 or RM 182
    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 840.000 or RM 242
    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245
    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol
    Contact Person :
    Mobile Phone : +6285723129752/+6281323761223
    WhatsApp : +6281323761223
    Email : mohdreihan98@gmail.com
    Reihan Bandung Transpor tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
    Wassalam..wr.wb..
    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap REIHAN BANDUNG TRANSPORT (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)
    Regard
    (REIHAN BANDUNG TRANSPORT

    ReplyDelete
  106. Assalamualaikum ..
    ABIM TRANSPORT Adalah pembekal perkhidmatan yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menanyakan persoalan apapun tentang seputar bandung, dan dapatkan tips melancong dan tempat shoping murah dari kami, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung ..
    > Contoh Itinerary Tour
    Seperti:
    -Gunung tangkuban perahu (kawah merapi)
    -Taman strawbery
    -Sari ater hot spring
    -Floting market lembang
    -Lunch kampung daun culture & galery
    -Shoping at rumah mode factory outlet
    -Shoping at jalan ciohampelas
    -Dinner at paskal hyper squere (1001 Menu)
    Day 2
    -Breakfast at hotel
    -Pasar baru trade centre (syurga beli belah belah murah)
    -Lunch at simpang raya melayu resto
    -Shoping at kedai tiga jeans factory
    -Shoping at jalan riau factory outlet
    -Dinner at Parit sea food
    Day 3
    -Breakfast at hotel
    -Otw to trans studio (game indor terbesar di dunia)
    -Lunch at sederhana resto
    -Shoping at cibaduyut street (shoping leader)
    -Dinner at Stones café
    Package Rate :
    -pakej transport+hotel (2pax)
    *3D2N = RM 260/pax
    *4D3N = RM 375/pax
    *5D4N = RM 480/pax
    -pakej transport+hotel (4pax)
    *3D2N = RM180/pax
    *4D3N = RM 260/pax
    *5D4N = RM 330/pax
    -Pakej transport+hotel (6pax)
    *3D2N = RM 150/pax
    *4D3N = RM 215/pax
    *5D4N = RM 285/pax
    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking
    * room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
    Group yang sudah kami layani
    -CIMB Group Company From Malaysia
    -Tv 3 malaysia
    -My bank group company
    -Petronas Company
    -Family trip
    -Pelajar Trip
    -Back pac trip
    -Dan lain-lain
    Sekiranya anda berminat menyertai percutian
    Sila hubungi :
    WhatsApp : +6281220553050 (fast response)
    http://abimtransport.blogspot.co.id/
    http://pakejhoneymoonbandung.blogspot.co.id/
    http://transportmurahkatbandung.blogspot.co.id/
    http://pakejsuperjimat.blogspot.co.id/
    http://pakejmurahgilerbandung.blogspot.co.id/
    https://www.facebook.com/Abim-tour-and-rent-car-237179009806143/

    ReplyDelete
  107. Assalamualaikum
    Minta izin nak ikut promote kat blog tuan / puan
    Perkenalal kan kami dari CITRA CEMERLANG syariah tour
    Kami nak menawarkan sewa kereta murah kat bandung or jakarta
    Jenis kereta yg di tawar kan
    # Suzuki APV/ Toyota Avanza/ Daihatsu Luxio/ Nissan Evalia [6-7 seat]
    Rate: IDR 350.000

    # Toyota Innova [8 seat]
    Rate: IDR 500.000

    # Kia Pergio [9-10 Seat]
    Rate: IDR 500.000

    # Coaster Isuzu Elf Short [11-12 seat]
    Rate: IDR 600.000

    # Coaster Isuzu Elf Long [19 seat]
    Rate: IDR 800.000

    # Toyota Hiace Commuter [15 seat]
    Rate: IDR 850.000

    *Include : Minyak, Parking fee, Tol, Driver, Drivel meal and kereta
    *Exclue : Entrance fee ke tempat-tempat Pelancongan untuk persons dan kereta.
    Kami juga menyediakan packages
    Pakej 4D3N
    transport + hotel
    2 orang RM 350 / orang.
    4 orang RM 299 / orang.
    6 orang RM 270 / orang.
    8 orang RM 245 / orang.
    10 rang RM 220 / orang.
    Pakej 3D2N
    2 orang RM 250 / orang.
    4 orang RM 199 / orang.
    6 orang RM 170 / orang.
    8 orang RM 165 / orang.
    10 orang RM140/ orang.
    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking
    * room deluxe ~king bed size hotel 2star also include free buffet breakfast
    transport facilities:
    * bole di gunakan dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 malam
    * include petrol / minyak
    * include parkir
    * include driver berpengalaman dan bisa bahasa melayu
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung

    TEMPAHAN
    INDRI NURAZIZAH
    WHATSAPP / CALL / TEXT / LINE
    +6289525253317

    email & fb
    indrianinurazizah98@gmail.com
    tanya shj pun xapa, survey2 dahulu..xsalah pun.

    ReplyDelete
  108. Luar Biasa.
    Bercuti ke Bandung, Indonesia:
    Tempat Percutian dan Membeli Belah Menarik.

    Kunjungi kami juga di:
    APARTEMEN SWARNABUMI BANDUNG | 082280574148
    http://swarnabumi-bandung.blogspot.com

    ReplyDelete
  109. Bismillah ..
    Assalam / salam sejahtera Tuan,puan,abang & akak.
    Perkenalkan kami dari team ayung bandoeng, kami ada menyediakan perkhidmatan supir / harga pakej bercuti ke bandung.
    Pakej 1 = supir,hotel & makan (per pax)
    Pakej 2 = supir & hotel (per pax)
    Pakej 3 = khidmat supir sahaja (per day)
    Untuk tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. Harga yg kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat & berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Whatsapp : +6285318686464
    Fb : ayung bandoeng
    Fanspage : ayung bandoeng tour
    Email : tourbandung0805@gmail.com

    Nb : walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung. Jangan tertipu dengan kata manis perkataan, tapi percaya lah dengan kenyataan dari pengalaman kepuasan orang.
    Semoga inform yg saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  110. HARGA JIMAT SAMPE PINGSAN !!


    Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.

    JOM JOM ke Bandung bersama , dijamin Muraaaah dan puas ^_^

    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL

    Dijamin bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..



    Harga Sewa Kereta ;



    Rate Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)

    Rate: IDR 370.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)

    Rate: IDR 520.000 or RM 157



    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)

    Rate: IDR 620.000 or RM 182



    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)

    Rate: IDR 840.000 or RM 242



    # Toyota Hiace commuter (12 seat)

    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)

    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol



    Contact Person :

    Line : Yusufb23

    WhatsApp : +62838 2213 8851

    Email : Ybahtiar2@gmail.com



    PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..

    Wassalam..wr.wb..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)



    Regard



    (PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL)

    ReplyDelete
  111. HARGA JIMAT SAMPE PINGSAN !!

    www.papandayantourandtravel.blogspot.com


    Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang PAPANDAYAN

    TOUR & TRAVEL selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan

    /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang

    baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya

    Amiin…. PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL hanya sekedar ingin

    menginfokan promosi promosi yang tersedia di Reihan, mengenai

    bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi

    saat weekend. PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL menyediakan Kereta

    Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta.

    JOM JOM ke Bandung bersama , dijamin Muraaaah dan puas ^_^

    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL

    Dijamin bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat

    baik..



    Harga Sewa Kereta ;



    Rate Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)

    Rate: IDR 340.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)

    Rate: IDR 520.000 or RM 157



    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)

    Rate: IDR 620.000 or RM 182



    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)

    Rate: IDR 840.000 or RM 242



    # Toyota Hiace commuter (12 seat)

    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    *Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)

    *Include : Kereta,sopir,minyak,parking & Tol



    Contact Person :

    Line : Yusufb23

    WhatsApp : +62838 2213 8851

    Email : Ybahtiar2@gmail.com



    PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke

    Bandung..

    Wassalam..wr.wb..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami

    jamin yg terbaek tetap PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL (insha allah)

    jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)



    Regard


    www.papandayantourandtravel.blogspot.com

    (PAPANDAYAN TOUR & TRAVEL)

    ReplyDelete
  112. Greeting traveler

    Jom cuti2 Bandung,
    284 RM/ kepala
    4 Hari 3 Malam
    Murah tapi tak murahan..
    harga budget service 5 star...
    Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

    sudah masuk sekali
    ✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
    ✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
    ✅ Tea maker dalam bilik
    ✅ Makan pagi
    ✅ Airport transfer
    ✅ Transport untuk tour 4 hari
    ✅ Supir yang ramah dan berpatutan
    ✅ Minyak
    ✅ Tol
    ✅ Parking
    ✅ Kereta with good aircon

    Minat segera whatsapp admin yaa..
    10 orang pertama dapat percuma :
    ✅ bags Louis vuiton
    ✅ free indonesian sim card 1 pack


    whatsapp admin jangan lupa
    +6285318490001
    email : primeratrans@gmail.com
    facebook : Primera Trans Bandung

    ReplyDelete
  113. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797
    E-MEL: ayunk.hayukka@gmail.com
    FB: ayung bandoeng
    PAGE FB: ayung bandoeng tour (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaik/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maaf tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pun ada,tp kami jamin yg terbaik tetap AYUNG BANDOENG (insha allah) jom bercuti di bandung bersama tim ayung bandoeng . murah jer !! TERIMAKASIH :)

    ReplyDelete
  114. Assalamu'alaikum mohon maaf izin promosi 😊 Toyota Auto 2000 lagi ada PROMO PAKET DP MINIM nihh 😊

    🚘 AGYA      DP 16 jt an
    🚘 AVANZA DP 21 jt an
    🚘 SIENTA   DP 24 jt an
    🚘 CALYA     DP 16 jt an
    🚘 RUSH DP 26 jt an
    🚘 YARIS DP 24 jt an
    🚘 INNOVA DP 70 jt an
    🚘 FORTUNER DP 100 jt an
    🚘 HI ACE DP 100 jt an

    🚗 Terima Tukar Tambah Semua Merk Mobil dengan Harga Tinggi dan Proses Mudah

    *Proses Cepat
    *Aplikasi dijemput dirumah
    *Terima Tukar Tambah
    *Nego Sampai Jadi
    *Cukup duduk manis..

    Benefit
    Asuransi Allrisk
    Free Servis dan Sparepart 3thn
    Free Cover Jok Kualitas Premium
    Free Talang Air Ori
    Free Kaca film Bergaransi
    Free Antikarat Bersertifikat Resmi
    Free AstraWorld 5thn

    INFO PEMESANAN :
    --------- VERGA 0815 3338 0724 --------

    AYOO BURUAANN PESEENN SEKARANG JUGA MUMPUNG PROMO DP MINIM ! 💃 — At Auto 2000 SOEKARNO HATTA BANDUNG

    ReplyDelete
  115. As salam.. hai gais.. in shaa allah saya akan ke bandung pada january 2018.. pada siapa2 yang berminat nak order kain2 atau lace2 boleh contact saya dengan kadar segera.., tq gais!!!

    http://Wasap.my/+60109333205/NakOrderBarangdariBandung

    http://Wasap.my/+60109333205/NakOrderBarangdariBandung

    ReplyDelete
  116. Salam sejahtera tuan/puan semoga sentiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh WASAPP sahaja dekat number ni :+628996983877 atau E-MEL: fitrisutrisna53@gmail.com dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service ygterbaek/layanan 5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..Nb:yang lebih mahal banyak yang lebihmurah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap fitrihari BANDOENG (insha allah) jom jom bercuti di bandung murah jer TERIMAKASIH :)

    ReplyDelete
  117. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera bagi kita semuanya
    pembekal perkhidmatan kami yang bergerak di bidang Pengangkutan & Hotel, Berpengalaman di bidang pelancongan di bandung dan sekitar nya, dengan mengusung tema FREE AND EASY kekeluargaan maka anda tidak usah ragu untuk menyakan persoalan apapun tentang seputar bandung,, crew kami akan membawa anda ke destinasi tempat tempat menarik di bandung

    address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
    Phone : +6282216910022
    Whatsapp : +6282216910022
    Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
    Website : http://www.Baladewatour.com
    www.tourmalaysiabandung.com

    #Pakej dikekalkan sampai 2016 :)
    Pakej Terbaru 4 hari 3 malam Rm 245/pax (minimum 4 pax)
    Termasuk Hotel/guest house & Transport

    1). Budget pakej Full Board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Budget Rm. 215/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Budget Rm. 245/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Budget Rm. 345/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 2
    -Brekfes
    -Privat transport
    -Pemandu pelancong

    2). Star Pakej Full board
    a. Pakej Bandung 3 day 2 Night pakej Star Rm. 295/pax
    b. Pakej Bandung 4 day 3 Night pakej Star Rm. 345/pax
    c. Pakej Bandung 5 day 4 Night pakej Star Rm..430/pax
    **Pakej Includ :
    -Hotel bintang 3
    -Brekfes
    -Privat transport
    -Pemandu pelancong


    Itinerary tour
    1). Hari pertama (pick up airport)
    Welcome to bandung kata itulah yang pertama kami siratkan untuk anda.. Chek in hotel Rest sekejap di hotel dan dilanjutkan untuk Makan siang di sederhana restoran padang, setelah puas pengenalan sekitar kota bandung dan shoping di jalan dago factory store, dan dilanjutkan untuk dinner di restoran pak chi met yang terkenal dengan ikan bakarnya, kembali ke hotel dan beristirahat.

    2). Hari kedua (jom shoping belah belah)
    Breakfast di hotel, dan dilanjutkan untuk shoping di pasar baru trade centre surga beli belah, lunch kat pasar baru shoping sampai selesai, (kat sini kami beri massa sampai jam 4 petang) dilanjutkan shoping semula ke jalan kosambi untuk shoping barangan jeans di toko 3 jeans factory, dan di lanjutkan untuk shoping di jalan riau factory store, dinner at balacan resto.

    3). Hari ke tiga (jom cari peranginan)
    Breakfast at hotel dan bissmillah semoga perjalanan kita lancar, amin.. perjalanan akan di lanjutkan untuk menuju ke wisata alamgunung tangkuban perahu, dan dilanjutkan menuju ke floting market lembang, lunch at kampong daun culture & galeri, setelah puas malan perjalanan dilanjutkan untuk menuju ke bandung dan shoping kat rumah mode factory outlet, rest at hotel dan dilanjutkan untuk dinner di stones cafe, menikmati makan malam dengan suasana pe,andangan kota bandung dan diiringi alunan musik (live band) kembali ke hotel, kemas barang untuk persiapan esok chek out.

    4). Hari ke empat (sayonara)
    Breakfast di hotel, dilanjutkan untuk shing oleh oleh khas bandung cake kartika sari, free program untuk penerbangan petang, transper semula ke airport. Dan akhirnya kami segenap crew yang bertugas, mengucapkan banyak2 terima kaaih atas kepercayaan anda menggunakan khidmat kami selama melancong di bandumg, kami harap anda sehat selalu dan boleh berjumpa lagi di lain waktu .. sayonara ..


    1). Transport
    > IDR: 400.000/Day
    > Includ: minyak, parking fee, tol, driver, kereta

    2). Hotel & transport
    > MYR 180 (Untuk 1 bilik 1 malam dan transport)
    > Untuk jumlah group tinggal di hitung kelipatanya

    Hotel facilities:
    -Ac
    -Free Hot spot / wi fi
    -Cable-Tv
    -Breakfast
    -Hot & cold water
    -Free parking

    Transport facilities:
    > Ac
    > Audio video
    > Kereta terbaru
    > Supir yang ramah dan berpengalaman

    address : BaladewaTour Jalan Sukara No. 4 Air Port Bandung
    Phone : +6282216910022
    Whatsapp : +6282216910022
    Emai : tourmalaysiabandung@gmail.co
    Website : http://www.Baladewatour.com
    www.tourmalaysiabandung.com


    Terima Kasih

    BaladewaTour Agus Priyo Utomo
    Marketing director Baladewa car tour & travel

    ReplyDelete
  118. salam, mahu bercuti ke Bandung? sila click link di bawah
    https://kembaramurni.com/content/bandung

    ReplyDelete

  119. http://www.wasap.my/+6287821133344/dadanbandung

    ReplyDelete
  120. Jom cuti2 Bandung,
    284 RM/ kepala
    4 Hari 3 Malam
    Murah tapi tak murahan..
    harga budget service 5 star...
    Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

    sudah masuk sekali
    ✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
    ✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
    ✅ Tea maker dalam bilik
    ✅ Makan pagi
    ✅ Airport transfer
    ✅ Transport untuk tour 4 hari
    ✅ Supir yang ramah dan berpatutan
    ✅ Minyak
    ✅ Tol
    ✅ Parking
    ✅ No tipu tipu
    ✅ Kereta with good aircon

    Minat segera whatsapp admin yaa..
    10 orang pertama dapat percuma :
    ✅ bags Louis vuiton
    ✅ free indonesian sim card 1 pack
    ✅ Free layer cake

    whatsapp admin jangan lupa
    +6285318490001
    email : primeratrans@gmail.com
    facebook : Primera Trans Bandung

    ReplyDelete
  121. Jom cuti2 Bandung,
    284 RM/ kepala
    4 Hari 3 Malam
    Murah tapi tak murahan..
    harga budget service 5 star...
    Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

    sudah masuk sekali
    ✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
    ✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
    ✅ Tea maker dalam bilik
    ✅ Makan pagi
    ✅ Airport transfer
    ✅ Transport untuk tour 4 hari
    ✅ Supir yang ramah dan berpatutan
    ✅ Minyak
    ✅ Tol
    ✅ Parking
    ✅ No tipu tipu
    ✅ Kereta with good aircon

    Minat segera whatsapp admin yaa..
    10 orang pertama dapat percuma :
    ✅ bags Louis vuiton
    ✅ free indonesian sim card 1 pack
    ✅ Free layer cake

    whatsapp admin jangan lupa
    +6285318490001
    email : primeratrans@gmail.com
    facebook : Primera Trans Bandung

    ReplyDelete
  122. Ittinerary Pakej Percutian Padang - Bukittinggi Sumatra Barat 4D 3N
    -----------------------------------------------------------------------------------
    *DAY 1 : AIRPORT-PADANG PANJANG- BUKITTINGGI ( L, D)*
    # Pickup di airport oleh tour guide kami
    # Bergambar di airport
    # Bergerak menuju Padang Panjang
    # Melawat Air terjun lembah Anai, Rumah gadang, kilang kulit
    # Makan tengah hari
    # melawat Kilang kain sulam
    # Melawat Kek bika talago
    # Menuju Bukittinggi
    # Makan malam di local restauran
    # Masuk hotel dan free program

    *DAY 2 : BUKITTINGGI-PAYAKUMBUH - BATUSANGKAR (B, L, D)*
    # Sarapan pagi di hotel
    # Kita bergerak menuju payakumbuh
    # melawat lembah Harau
    # makan tengah hari di local restauran
    # menuju Batusangkar
    # melawat kilang kopi kiniko
    # melawat Makam raja, batu bersurat, Istana basa Pagaruyung
    # kembali ke Bukittinggi
    # makan malam
    # kembali ke hotel free program

    *DAY 3 : BUKITTINGGI- MANINJAU-PADANG (B, L, D)*
    # Sarapan pagi dan check out hotel
    # Melawat Jam gadang, pasar atas
    # Melawat kerajinan perak
    # makn tengah hari
    # Menuju maninjau
    # melawat kampong sungai landia - kampong minang nun di kejauhan
    # Lawang top view
    # melawat kilang gula tebu
    # bergerak menuju padang via malalak
    # tiba di bandar padang melawat Pantai padang, Masjid Al hakim
    # Makan malam
    # Masuk hotel
    # Free program

    *DAY 4 : TRANSFER OUT ( B, L)*
    # Sarapan pagi dan check out hotel
    # Melawat Batu malin kundang
    # jejantas siti Nurbaya
    # makan tengah hari
    # transfer kembali ke airport
    # tour end

    *Pakej tour sudah termasuk :*
    - Transport mengikut jumlah pax
    - Penginapan hotel twin sharing
    Tiket masuk tempat lawatan
    - Makan ikut program
    - Tour guide bila jumlah pax up from 15 pax
    - Parking fee
    - Mineral water

    *Pakej tiada termasuk :*
    - Personal expenses
    - Perubahan program / itinerary
    - Tipping untuk tour guide dan driver RM10/pax/day
    - Tiket pesawat

    *Child polition :*
    - Umur 0 – 2 th adalah free ( sharing bed )
    - Umur 3 – 5 th adalah 50% dari bayaran dewasa ( sharing bed )
    - Umur 6 – 9 th adalah 60% dari bayaran dewasa ( sharing bed )
    - Umur 10 – 13 th adalah 80% dari bayaran dewasa ( extra bed )
    - Umur 14 th ke atas adalah 100% sama dengan dewasa ( bed sendiri )

    Thanks//Regards Akfansyah Lubis. WhatsApp +62-812-6238-8907
    Facebook : Akfan Akfan
    Instagram 1: Akfansyah Lubis
    Instagram 2 : nuansa indah tour
    Email : nuansaindahtour19@gmail.com
    Web : www.nuansaindahtour.com

    ReplyDelete
  123. Salam sejahtera Tuan / Puan, perkenalkan saya Aldi dari Primera Trans Bandung ( Tour & Travel Agency ), saya punya penawaran paket menarik untuk paket LAWATAN BANDUNG :
    Jom cuti2 Bandung,
    400 RM/ kepala
    4 Hari 3 Malam
    Murah tapi tak murahan..
    harga budget service 5 star...
    Nak pegi mana mana oun boleh, no rule, asal customer senang 😉

    sudah masuk sekali
    ✅ Hotel 3 star berhampiran cihampelas shoping mall
    ✅ Bilik deluxe, satu bilik untuk 2 orang
    ✅ Tea maker dalam bilik
    ✅ Makan pagi
    ✅ Airport transfer
    ✅ Transport untuk tour 4 hari
    ✅ Supir yang ramah dan berpatutan
    ✅ Minyak
    ✅ Tol
    ✅ Parking
    ✅ No tipu tipu
    ✅ Kereta with good aircon

    whatsapp admin jangan lupa
    +6285318490001
    email : primeratrans@gmail.com
    facebook : Primera Trans Bandung
    instagram : @primera_trans

    ReplyDelete
  124. Bismillah..
    Assalam / Salam sejahtera Tuan,puan,abang dan kakak.
    Perkenalkan kami team Best Tour Bandung, Kami ada menyediakan perkhidmatan
    Supir / harga pakej bercuti ke bandung.

    Pakej bercuti
    Pakej transport dan Hotel Rm 330\pax
    Kereta jenis
    Aanza (1-4seat)
    Xenia (1-4seat)
    APV (1-5seat)
    Luxio (1-6seat)
    Van Elf (Long 1-18seat)
    Hiace (1-15seat)
    Bus Medium (30seat)
    Bus Full Seat (59seat)
    Mnimal 5org - 59orang lebih

    Paket all in full ground
    Transport + Hotel + makan siang dan malam + tiket masuk lawatan Rm 700\Pax
    Kereta jenis
    Aanza (1-4seat)
    Xenia (1-4seat)
    APV (1-5seat)
    Luxio (1-6seat)
    Van Elf (Long 1-18seat)
    Hiace (1-15seat)
    Bus Medium (30seat)
    Bus Full Seat (59seat)

    Harga yang kami tawarkan pun boleh kira jimat sangat dan berbaloi.
    Bila berminat boleh berurusan dengan saya melalui :
    Armada kami siap hantar tuan/puan untuk menikmati cantik nya kota bandung,dengan harga jimat, sila hubungi whatsapp kami
    WhatsApp : https://wa.me/+6281324836054 ( Nabila )
    FB Syarikat : Punaza Besttour
    Fanspage : Best City Tour & Travel Bandung
    Email : Sapsudin.besttour@gmail.com
    Blog : http://sewakeretamurahmelancong.blogspot.co.id/

    Note : Walaupun promote saya kurang manis dalam perkataan nya, tetapi saya dan team sudah berpengalaman dalam memberikan kepuasan percutian di bandung.
    Semoga informasi yang saya berikan dapat memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
    Terima kasih

    ReplyDelete

NOTE:

Terima kasih kerana sudi singgah dan tinggalkan komen. Harap apajua kandungan dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada pembaca semua. Happy reading, happy blogging!! Terima kasih...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...