Genius aulad


Followers

Tuesday, September 23, 2014

Kenapa Nuffnang Lambat Proses Cash Out??

"Lamanya menunggu cheque dari Nuffnang". Sebenarnya kali pertama Ida cash out account Nuffnang pada penghujung bulan April. Dalam tempoh masa 1 bulan lebih ni, banyak perkara yang akan berlaku diluar jangkaan kita. 

So, dalam tempoh masa ni, sedar tak sedar Ida terpaksa pindah rumah ekoran dari husband yang dapat pindah tempat kerja. Seronok! Memang seronok, tapi risau pulak cheque dari Nuffnang  yang belum sampai-sampai lagi. 

That's why, Ida terpaksa menghantar 'tiket' untuk meminta kepastian dari pihak Nuffnang tentang tempoh prosess penghantaran cheque dan juga prosess pertukaran alamat setelah cash out dibuat.

Ini adalah antara respons yang diberikan oleh pihak Nuffnang. Ida kongsikan di sini supaya bagi yang tertunggu-tunggu macam Ida sebelum ni dapat sedikit info. 

Tempoh Penghantaran Cek Selepas Cash Out.


" Hi Idayuni,
Terima kasih kerana anda mengambil masa dan sudi untuk menulis kepada kami. 
Bagi pengetahuan anda, Nuffnang akan membayar ahlinya dalam tempoh 30 hari(60 hari bagi ahli biasa). Permintaan cash-out akan diproses mulai hujung bulan yang anda membuat cash-out. Cek-cek akan dikumpul dan dihantarkan kepada pihak bank untuk diproses sebelum dikirim ke alamat pendaftaran anda. Pemprosesan and penghantaran oleh pihak bank akan mengambil masa lebih kurang 2 minggu. Jika anda telah membuat cash-out pada 25/04/2014, cek anda akan sampai rumah anda pada tengah bulan Jun. 
Harap maklum. Terima kasih dan semoga berblogging! :) 
Cheers,Vanessa ChanCommunity RelationsNuffnang Sdn Bhd
www.nuffnang.com.my "
Proses Pertukaran Alamat Setelah Cash Out Dibuat.


" Hai Idayuni,

Terima kasih kerana anda mengambil masa dan sudi untuk menulis kepada kami. 
Jika anda ingin kami menghantar ke alamat baru anda, kami boleh membatalkan cek anda yang telah di-cashout itu dan isukan cek yang baru kepada alamat yang baru anda. Tetapi, kami akan memotong RM1.50 dari pendapatan anda sebagai yuran pembatalan dan yuran pemprosesan. 
Adakah anda masih hendaki kami mengisukan cek baru? Jikalau anda ingin kami isukan cek yang baru ke alamat baru anda, Aada perlu tukar alamat anda dalam profil anda. Selepas anda login, klik pada “Change Profile” lalu klik “Edit”. Selepas itu, anda boleh tukarkan alamat anda di halaman web itu. Selepas itu, kami akan menghantar informasi anda kepada jabatan Finance kami untuk isukan cek yang baru. 
Harap maklum. Terima kasih dan selamat sejahtera. :) 
Cheers,Vanessa ChanCommunity RelationsNuffnang Sdn Bhd
www.nuffnang.com.my "

Jadi, segala persoalan dan penantian Ida terjawab juga. Terima kasih Nuffnang atas segala respons yang menjawab segala persoalan.

Seminggu selepas cek sampai, kami pindah. Jadi, tak perlu la nak kene buat proses pertukaran alamat tu. Syukur...sempat jugak terima cek ni dengan selamat sebelum pindah..:)







3 comments:

NOTE:

Terima kasih kerana sudi singgah dan tinggalkan komen. Harap apajua kandungan dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada pembaca semua. Happy reading, happy blogging!! Terima kasih...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...