Genius aulad


Followers

Saturday, March 7, 2015

Lama Menyepi dari Dunia Blog

Di dahulukan dengan ucapan Salam untuk semua. Harap semuanya baik-baik sahaja hendaknya. Aiiiseh...lama betul Ida tak menulis entry baru dalam blog ni. Tapi, alhamdulillah ada juga pengunjung yang tidak jemu-jemu meninggalkan jejak mereka di blog ini. Terima kasih.

Lama benar menyepi tanpa kata, last entry pun tahun lepas lagi. Ok, tak mengapa, syukur kerana sempat juga mencoretkan sesuatu buat permulaan entry bagi tahun 2015 ini walaupun sekarang dah masuk bulan Mac. hehe...

Sebenarnya Ida sibuk betul sejak akhir-akhir ni, memandangkan banyak perkara-perkara yang tidak diduga berlaku. Hujung tahun lepas semua dikejutkan dengan bencana banjir besar yang melanda, Ida dan keluarga juga terlibat sama. Syukur kerana tiada kecederaan mahupun kehilangan nyawa yang berlaku akibat dari bencana banjir tempoh hari, cuma hanya kerosakan dan kemusnahan harta benda sahaja yang berlaku. 

Tahun baru tahun 2015 juga merupakan permulaan cabaran baru buat Ida, kerana Ida sudah mula menceburkan diri dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak. Ternyata memang mencabar tapi, tak mengapa, "I love new challenging" boring juga bila barada di takut yang lama sahaja kan. Move forward, move from my comfort zone!! Yes, I'll do. Haahh...nampak tak ayat yang berkobar-kobar gitu..;P

Ok..Bukan sekadar itu sahaja, ada lagi berita sedih yang menimpa..pada 9 Feb 2015 yang lepas Ida di kejutkan dengan kematian ibu mertua pula. Lumrah kehidupan, yang hidup pasti akan pergi. Semoga arwah dicucuri rahmat. Al-fatihah. 

Ulang-alik dari Kelantan ke Terengganu, Terengganu ke Kelantan, sekejap ke rumah mak tinggal/ambik anak, sekejap ke rumah mertua di Terengganu, begitu la keadaannya sebulan dua ni. Boleh dikatakan memang tidak ada masa untuk personal life. (kesian...;( ) Alah bisa tegal biasa. Tuhan permudahkan segalanya bagi orang-orang yang bersabar. Alhamdulillah..

Ternyata apa yang berlaku memberi peluang baru, permulaan yang baru buat kita semua. Semoga yang kita lakukan diberkati dan dipermudahkan oleh-Nya. InsyaAllah. Nanti la, kalau ada kelapangan Ida akan sambung menulis entry-entry baru yang masih tersadai dalam draf tu..;D

Salam rindu buat pembaca sekalian...^_^





No comments:

Post a Comment

NOTE:

Terima kasih kerana sudi singgah dan tinggalkan komen. Harap apajua kandungan dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada pembaca semua. Happy reading, happy blogging!! Terima kasih...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...